Strategijom je predviđeno donošenje dva akciona plana radi ostvarivanja predviđenih aktivnosti, a cilj je unapređenje sistema javnog informisanja koji garantuje slobodu izražavanja, slobodu medija, bezbednost novinara, medijski pluralizam, razvijeno medijsko tržište i osnaženu medijsku profesiju.

Vlada je Akcioni plan usvojila početkom decembara, u saopštenju se precizira da će Ministarstvo kulture i informisanja rukovoditi primenom Akcionog plana, implementacijom Medijske strategije, kao i izradom seta novih medijskih zakona.

Vlada Srbije je istovremeno na sednici formirala radnu grupu za praćenje sprovođenja Akcionog plana za primenu Strategije razvoja sistema javnog informisanja u zemlji do 2025. godine (Medijska strategija), kojoj će Ministarstvo kulture i informisanja tromesečno dostavljati izveštaj o aktivnostima koje su predviđene ovim planom, piše J. P. iz UNS.

U Akcionom planu je dat niz mera za unapređenje bezbednosti, socio-ekonomskih i profesionalnih uslova za rad novinara, zaštitu novinarskih izvora, profesionalne autonomije novinara i urednika u odnosu na unutrašnje pritiske, funkcionalnost i ažurnost Registra medija, obezbeđivanje nezavisnosti javnih medijskih servisa i Regulatornog tela za elektronske medije…

U meri koja se odnosi na smanjen i učinjen transparentan uticaj države na medijsko tržište, predviđen je potpuni izlazak države iz vlasništva Politike AD do četvrtog kvartala 2021. godine. Prvi kvartal sledeće godine rok je za okončanje privatizacije novinske agencije Tanjug, kao i bez odlaganja podnošenje prijave za brisanje agencije iz registra privrednih društava, odnosno medija.

Akcionim planom predviđena je izmena 13 zakona u naredne dve godine, među kojima se najviše promena odnosi na Zakon o javnom informisanju i medijima, zatim Zakon o elektronskim medijima i Zakon o javnim medijskim servisima.

Za razliku od Medijske strategije koja važi za period od 2020. do 2025. godine, Akcioni plan za njenu implementaciju, koji je Vlada Srbija usvojila odnosi se na period od 2020. do 2022. godine. U dokumentu je objašnjeno da Strategija predviđa donošenje dva akciona plana, te da će se pre isteka važenja prvog, pristupiti izradi izveštaja o rezultatima sprovođenja.

„Na osnovu rezultata o sprovedenim aktivnostima, a pre isteka prvog akcionog plana, započeće se sa procesom izrade drugog akcionog plana koji treba, zajedno sa realizovanim aktivnostima iz prvog akcionog plana, da dovede do realizacije opšteg i posebnih ciljeva na nivou Strategije“, piše u Akcionom planu.

Medijska strategija je, podsetimo, usvojena 30. januara 2020. godine. Na njenom nacrtu je radila radna grupa od 18 članova, koju su činili predstavnici države i novinarskih i medijskih udruženja.

Uz ovaj tekst i nekoliko onih koji su nastali na portalu UžiceMedia a govore o sve lošijem položaju novinara i medija na lokalu, a govorili su Novka Ilić, novinarka iz Užica, Danica Gudurić, novinarka iz Priboja, Mirjana Ranković Luković, novinarka iz Čajetine, Alem Rovčanin, novinar iz Prijepolja i Nadežda Tošić, novinarka iz Užica.

Tekst iz serijala „LOKALNO A PROFESIONALNO Etika, kodeks, pismenost u lokalnim medijima“ sufinansiran je sredstvima Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

- Advertisement -