Alem Rovčanin, osnivač i vlasnik portala PP media, dopisnik Večernjih novosti, Tanjuga i TV Novi Pazar govori za UžiceMedia o radu u lokalnim medijima prvenstveno u Zlatiborskom okrugu informišući iz Prijepolja, Priboja i Nove Varoši. Svojim profesionalnim radom istakao se i kao dopisnik nacionalnih medija i televizije.

– Posao novinara u lokalnim medijima je izuzetno težak, s obzirom da nažalost živimo u društvu gde smo izloženi različitim vrstama pritisaka kroz našu profesiju i svakodnevni posao. Relativno male sredine i ljudi koje poznajemo nekada mogu da budu i olakšavajuće, ali vrlo često i otežavajuće okolnosti, – ističe Rovčanin.

Alem Rovčanin, osnivač i vlasnik portala PP media (Foto: UM)

Od otežavajućih okolnosti navodi primer da nedavno dok je čekao uključenje u program jedne lokalne televizije prišao mu je nezadovoljni sugrađanin i počeo da mu preti iz čista mira.

– Izloženi smo raznim vrstama pritisaka od različitih ljudi, ali druga strana su i lepi trenuci kada smo u prilici da kroz naš rad pomognemo kako široj društvenoj zajednici tako i pojedincima.

Govoreći o ekonomskom položaju novinara u lokalnim sredinama naš sagovornik ističe da su „dosta manje plaćeni jer rade za jedan medij, a skoro svi su upućeni na lokalne budžete. Odmah ako se neka vest ili izveštavanje ne svidi lokalnom moćniku vrlo često se desi da onda budu kažnjeni na medijskim konkursima smanjenjem ili neretko i ukinutim sredstvima“.

Upitan da li postoji lokalna solidarnost novinara i da li u nekim segmentima i profesionalnije izveštavaju od kolega iz velikih redakcija?

– Sasvim sigurno problematiku lokalne sredine ne može znati neko ko će da dođe sa strane, prevenstveno mislimna Prijepolje, jer  bolje mi znamo sredinu u kojoj  živimo i radimo, nego neki mediji  iz Užica, Čačka ili Beograda. Mnogo bolje smo upoznati sa svim problemima koji muče “malu, lokalnu zajednicu”, ali i sa njenim lepotama koje treba predstaviti široj javnosti. Primera radi kroz turističke potencijale i njihovo predstavljanje možemo  pomoći svojoj sredini tako što će to privući  turiste na osnovu našeg teksta ili fotografije.

Sa jedne od ovogodišnjih radionica (Foto: UM)

Kada govori o svom radu kaže da je delimično zadovoljan i da mu je trebalo dosta vremena, ulaganja i energije. Misli da ne bi mogao opstati na tržištu u današnjem vremenu kada bi radio samo za jedan medij.

– Novinari koji rade u lokalnim sredinama “hvataju slamku spasa” kačeći se za velike medije sa kojima rade. To ne povlači u prvi mah finansijska sredstva nego i druge benefite koji se mogu materijalizovati u maloj sredini, – zaključuje Alem Rovčanin.

- Advertisement -