22.6 C
Užice
subota, 1 oktobra, 2022
Naslovna Ključne reči MEDIJSKA STRATEGIJA

Ključna reč: MEDIJSKA STRATEGIJA

SVETSKI DAN SLOBODE MEDIJA A medijski mrak

Svetski dan slobode medija obeležava se svakog 3. maja, od 1993. godine kada je krajem godine odluku donela Generalna skupština Ujedinjenih nacija. A u proglasu medijske koalicije se kaže "Ukoliko se građani odreknu slobodnih medija, više neće biti nikog da ih obavesti da su postali podanici. Jer, neprijatelji slobode medija su neprijatelji slobodnih građana."

DRAGANA BJELICA Mediji koji krše pravila se prepoznaju

Dragana Bjelica, novinarka, govori za Užicemedija o pismenost u lokalnim medijima i važnosti opstanka lokalnih medija. Smatra da su profesionalni lokalni mediji danas preko potrebni. "Njihovo postojanje je i mera kvaliteta života ljudi u tim sredinama".

Jovanka Stefanović Stanojević: Manje znaš, manje pitaš

Jovanka Stefanović Stanojevića, novinarka, govori o značaju lokalnih medija, pismenosti, i smatra da je kadrovski dobro popunjena redakcija uslov za profesionalni rad medija, jer "neznanje, neupućenost, nedostatak volje za pripremom teme, kao elementi novinarske nepismenosti, odlična su podloga za kreiranje senzacionalističkih rubrika, koje u velikom broju slučajeva kasnije postaju manir rada jer donose kakvu - takvu, nešto bolju zaradu od uobičajen".

ZNANJEM DO ISTINE Da li novinar mora da zna sve?

Znanjem do istine, profesionalnošću svakako, ali kako u današnjim uslovima? Gde je sve obezvređeno, gde se o osnovnim stvarima ne vodi računa, gde je samo važno biti najčitaniji, najlajkovaniji, a na koji način, to izgleda više nikoga ne zanima. Novinari su neplaćeni, sve više je neobrazovanih, partijskih poslušnika u redakcijama, a pojam pismenosti i standrada na lestiveici drži sigurno poslednje mesto.

LOKAL PRES Pretnje ugrožavaju opstanak lokalnih medija

Pretnje viskoim iznosima za naknadu štete direktno ugrožavaju opstanak lokalnih i OCD medija, navodi se u saopštenju Poslovnog udruženja "Lokal pres", asocijacije koja okuplja lokalne srpske medije.

KAKO PREŽIVETI: Lokalni kritički mediji najsiromašniji u Srbiji

Mediji koji proveravaju informacije i tačno informišu građane nikad nisu bili važniji za građane i nikad nisu bili u gorem položaju. Pretplata je još uvek misaona imenica, na medijskim konkursima nisu omiljeni zbog kritike vlasti, a firme ne smeju da se kod njih reklamiraju. Dok ozbiljan novinarski rad zahteva i vreme i ulaganja, i dalje najbolje finansijski stoje mediji koji izmišljaju vesti, ne proveravaju ništa i prepisuju jedni od drugih.

Nadežda Tošić, novinarka LOKALNI MEDIJI NA MARGINI

- Stanje u srpskim, posebno lokalnim medijima je teško, da čini mi se nikada nije bilo teže. Nema nigde, bar meni nije poznato, jednog da mu "cvetaju ruže". U lokalu su svi u problemima "do guše", ekonomski loši, sa blokiranim računima, gde je minimalac "dobra" zarada, kadrovskom srukturom na najnižem nivou, - smatra Nada Tošić, užička novinarka.

U SRBIJI PREKO 2.500 MEDIJA Većina jedva preživljava

Ako bi po broju medija sudili žurnalizam "cveta" u Srbiji, ima ko da informiše, da saopšti vesti. Ali kad zavirimo u sferu finansiranja, e tu je problem i to veliki. I nije jedini, na spisku su pretnje, nestabilnost medija, nepostojanje granskih ugovora, socijalna i radna ugroženost, minimalne i neredovne zarade, raznorazni pritisci, ekonomski, politički...

Rade Marković, novinar NOVAC I KADAR DIKTIRAJU KVALITET MEDIJA, PA I...

- Potreba za lokalnim medijima je danas izuzetno velika ali ne za ovakvim medijima kakvi su trenutno, - kaže novinar Rade Marković iz Požege.

USVOJEN AKCIONI PLAN ZA MEDIJSKU STRATEGIJU Hoće li biti pomaka za...

Cilj je unapređenje sistema javnog informisanja koji garantuje slobodu izražavanja, slobodu medija, bezbednost novinara, medijski pluralizam, razvijeno medijsko tržište i osnaženu medijsku profesiju. A koliko se zakasnilo, pokazaće vreme, jer su srpski mediji, posebno lokalni, u prilično teškom stanju.
- Advertisement -
1,726FanovaLajkuj
748PratilacaZaprati
15PretplatniciPretplatite se

POPULARNO

NAJNOVIJE