Da li su ova očekivanja realna, za naš portal je govorio pomoćnik direktora JP „Gold gondola Zlatibor“ Milomir Tucović

  • Kamen temeljac za gondolu postavljen je u centru Zlatibora 19. avgusta, na Preobraženje 2015. godine, a na realizaciji ideje radilo se deceniju.
  • Ona je duga devet kilometara, povezivaće centar Zlatibora sa vrhom Tornika i vožnja će trajati 25 minuta. Trenutni kapacitet je 600 putnika po satu u 55 zasebnih kabina sa po deset mesta. Maksimalan kapacitet je 90 kabina i 1000 putnika na sat.
  • Gondola će biti najveći podsticaj i zamajac za brži razvoj turizma kroz novu atraktivnu ponudu ne samo za Zlatibor već i za čitavu zapadnu Srbiju pa i šire. Građena je po svim ekološkim principima, tako da ne postoje štetni uticaji, a sama instalacija imaće pozitivan efekat na životnu sredinu samim tim što će biti smanjen broj vozila koja će se kretati prema Torniku.

UM Kada se može očekivati prva zvanična vožnja zlatiborskom gondolom?

– Pri kraju je zahtevna procedura vezana za tehnički prijem gondole, proveru kompletne projektne dokumentacije i dobijanja upotrebne dozvole. Po njihovom završetku se može očekivati i prva zvanična vožnja zlatiborskom gondolom, koja bi prema trenutnim planovima, trebalo da bude oko Nove godine.

UM Da li je sve spremno za tu prvu vožnju? Šta je sve bilo potrebno uraditi da bude sve spremno?

– Sve aktivnosti i radovi na „Gold gondoli“ se uspešno realizuju planiranom dinamikom i verujem da je dan kada će krenuti prva komercijalna vožnja veoma blizu. Provera tehničke komisije na terenu podrazumevala je proveru cele trase, svih objekata, svih delova – pokretnih i nepokretnih kao i kompletnu usklađenost projektne dokumentacije i funkcionalnosti celog sistema.

Osim samog sistema bilo je potrebno završiti i parterno uređenje sve tri stanice zatim postaviti i ograde i neklizajuće podloge od gume na platoe stanica čime se ispunjavaju svi sigurnosni zahtevi propisani zakonom, a opasnost od eventualnih povreda putnika je time svedena na minimum. 

Kompletno je završeno postavljanje pocinkovanih rešetki između platoa i kabina koji će putnicima obezbediti lakši pristup kabinama. Takođe, bilo je potrebno i da izvršni radnici prođu sve neophodne obuke za rad na celom sistemu žičare.

Posle osnovne obuke od strane proizvođača opreme iz Francuske izvršni radnici „Gold gondole“ ovih dana su položili i stručni ispit za dobijanje sertifikata za rad na žičari propisan našim zakonodavstvom, a završena je i obuka radnika za pružanje prve pomoći. Kompletna vrednost investicije koja je finansirana isključivo iz sredstava opštine Čajetina iznosi oko 13,5 miliona evra.

Zlatiborska Gold gondola (Foto: Privatna arhiva)

UM U čemu će se ogledati značaj gondole za dalji razvoj turizma ne samo na Zlatiboru, već i u Srbiji i kada će se osetiti prvi rezultati?

– Očekivanja su da se investicija od 13,5 miliona evra vrati kroz deset godina kada se procenjuje da Zlatibor postane najposećenija turistička destinacija u Srbiji i regionu sa oko milion posetilaca godišnje koji bi ostvarivali oko deset miliona noćenja.

Cilj je da„Gold gondola“ bude glavna okosnica privrednog i turističkog razvoja ovog kraja i da značajno pokrene tercijarni sektor Zlatiborskog okruga i zapadne Srbije, a Zlatibor da nastavi da bude njegov privredni lider kao i do sada.

UM S obzirom na izuzetnu pažnju koju čajetinska opština poklanja ekologiji, ne bi trebalo zapostavljati ekološki aspekt gondole. U čemu se on sastoji?

– Ekološki aspekt gondole se ogleda u tome što je kompletna instalacija gondole urađena u skladu sa najvišim standardima zaštite životne sredine i uz poštovanje svetskih ekoloških standarda pri gradnji gondole.

Uticaj same žičare na prirodno okruženje sveden je na najmanju moguću meru jer će se njeno napajanje vršiti električnom energijom, a razmatra se i mogućnost korišćenja obnovljivih izvora poput solarne i eolske energije.

Dok su trajali radovi na najvrednijem infrastrukturnom projektu u Čajetini (Foto: Iz arhive UžiceMedia)

U vreme dok su trajali radovi na izgradnji i postavljanju zlatiborske Gondole za UžiceMedia je govorila direktorka Bojana Božanić, a evo i kada je gondola puštena u probni rad.

Tekst iz serijala „ZELENI POJAS Od Eko škole do prve ekološke opštine“ sufinansiran je sredstvima OPŠTINE ČAJETINA. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

- Advertisement -