Obični i uspešni ljudi, u zbiru su dobili najviše glasova ispitanika tokom sprovedene dve ankete, na području grada Užica, a preko 13 odsto anketiranih je mišljenja da bi trebalo posvetiti više pažnje kulturi i dešavanjima iz te oblasti.

Obični i uspešni ljudi – Više se veruje lokalnim medijima

Tako smo na osnovu sprovedenih istraživanja i anketa uz podršku Lokal presa bili u prilici da saznamo kakvo je mišljenje građana, način na koji im se možemo približiti, plasirati u medijima teme koje bi voleli da čitaju, slušaju ili gledaju. Interesovanje je bilo prilično dobro, posebno na društvenim mrežama, i očito je da ljudi žele da budu pitani, ima dosta pregleda, komentara.

I mimo ankete nam je upućeno više predloga o čemu bi naša čitalačka publika želela da čita. Čak se na FB grupi „Užičanke“, gde je anketa podeljena, povela rasprava, a pojedinci su u medije svrstavali njihove omiljene emisije.

U našoj novoj rubrici „Na zahtev čitalaca“ pogledajte i ostale tekstove UžiceMedia.

Kroz dve ankete sprovedene na portalu i društvenim mrežama došli smo zaključka da Užičani imaju više poverenja u lokalne nego u u takozvane „velike“ medije, da su lokalci ocenjeni vrlo dobrim ocenama, da čitalačka publika želi da vidi u svojim medijima više afirmativnih priča o uspešnim ljudima iz naše lokalne zajednice, da ima više tekstova o običnim ljudima, da se piše kritički, da ima analitičkih tekstova, više tema iz oblasti kulture i sporta.

Ispitanici su, čak preko 13 odsto, naveli da bi želeli da ima više tema koje se odnose na kulturu, a ako se osvrnemo i pogledamo tekstova iz kulture ima i u našem, kao i u ostalim lokalnim i regionalnim medijima u užičkoj sredini, s druge strane smo svedoci da i ne nailaze na veliko interesovanje čitalaca.

Iznenađujući su odgovori kada je u pitanju takozvana „crna hronika“, najviše ispitanika je odgovorilo da smatra da ova rubrika treba da se svede na najmanju moguću meru. Tek nešto ispod tri odsto ispitanika smatra da treba da bude crne hronike u medijima. A s druge strane svedoci smo da su to upravo najčitanije stvari. Prosto izgleda neverovatno da jednu prekopiranu vest koja se objavljuje na svim medijima, i to gotovo ista, negde su i naslovi identični, i ima neverovatan broj pregleda pa i više hiljada u malim lokalnim portalima, lajkova, komentara…

Obični i uspešni ljudi – Rezultati ankete

Evo nekoliko podataka iz sprovedenih anketa u kojima je obuhvaćeno više ispitanika: za priče o uspešnim građanima izjasnilo se 18,07 odsto onih koji su odgovarali, na osnovu jedne ankete, koju je videlo preko 500 građana, za uspešne priče iz lokalne sredine izjasnilo se 11,65% onih koji su popunili tu anketu, čak 13,65 % Užičana je odgovorilo da bi volelo da u lokalnim medijima ima više tema iz oblasti kulture, zatim sporta 8,03%, da ima više komunalnih tema smatra 10,44%, dok se za ekonomske teme izjasnilo 4,82 % ispitanika.

Interesantan je i podatak da za stranačke događaje i konferencije za štampu nema niti jednog glasa anketiranih Užičana. A u lokalnim medijima upravo tim događajima se posvećuje velika pažnja.

Na osnovu anketiranja potvrđeno je da se najveći broj naših sugrađana i dalje najviše informiše preko društvenih mreža, pa preko portala, što je i prilikom ranijih istraživanja bio slučaj.

Jedno od pitanja u sprovedenim anketama se odnosilo na to kojim medijima Užičani veruju, i moram da kažem da spadamo među one kojima građani veruju, navodeći da su tekstovi profesionalni.

Ankete i ranija istraživanja u užičkom kraju

Istraživanja o gledanosti, slušanosti i čitanosti medija u Užicu koje su u proteklom periodu sprovodile pojedine organizacije poput BIRN-a i Fondacije „Slavko Ćuruvija“ ukazuju na to da građani Užica veće poverenje iskazuju prema izveštavanju lokalnih medija u odnosu na nacionalne, što nije svojstveno drugim sredinama. Prema istraživanju, građani Užica imaju poverenja u lokalne medije, ali i primedbe na profesionalizam lokalnih novinara.

Istraživanje je pokazalo da čak 90 odsto Užičana ne zna da grad sufinansira lokalne medije, dok više od polovine ispitanika nije uopšte informisano o privatizaciji medija, a samim tim ni o rezultatima privatizacije. Trećina ispitanika smatra da su mediji pod uticajem političkih i nekih drugih interesa.

Ono do čega se došlo tokom istraživanja ne treba da čudi, građani lokalnih zajednica najviše veruju medijima u svojoj sredini, što je i razumljivo. Lokalni mediji prvi će izvestiti građane o njima važnim životnim pitanjima: nema struje, nema vode, odron, neprolazan put, saobraćajna nezgoda, mesto i vreme vakcinacije, pokušaji i ubistva, razbojništva, porodično nasilje, završeni sudski sporovi…

Zbog toga je važno da kadar u lokalnim medijima bude obrazovan, edukovan i profesionalan, da bi mogao istinito i korektno da informiše i time štiti javni interes.

Publika voli fotografije, one imaju na FB stranici UžiceMedia veliki broj pregleda, lajkova i komentara

To je i garant da će se izbeći senzacionalizam u lokalnim medijima, (događalo se ranije, a ima toga i danas, da porodica najpre iz elektronskog lokalnog medija sazna za smrt svoga člana u saobraćajnoj nesreći, a tek kasnije stigne zvanično saopštenje policije), a ovo i dan danas radi veliki broj republičkih medija – pisanih, elektronskih, televizija.

U jednom od ranijih istraživanja se navodi da Užičani „delimično veruju lokalnim medijima“, koji su u proseku ocenjeni – 3,5, pokazuju rezultati onlajn ankete u kojoj je učestvovalo 539 građana. Najveći broj Užičana – 67 odsto, informiše se preko društvenih mreža, portala 54 odsto, radio stanica 31 odsto, a televizije 17 odsto.

Analiza je pokazala da najveći broj Užičana od medija očekuje istraživačke teme, a visok procenat sugrađana se izjasnio, oko 39 odsto za manje političkih, a više ljudskih priča i proverenih informacija. Zanimljiv je i podatak da manje od 10 osto građana zna da se iz budžeta finansiraju medijski projekti i uglavnom trošenje ovog novca vezuju za plaćanje prenosa skupštinskih sednica.

Obični i uspešni ljudi – Čitanost ostalih tekstova

Anketa nas je podstakla da analiziramo i čitanost drugih tekstova koji su do sada objavljivani na UžiceMedia, kako bi videli šta naša čitalačka publika posebno vrednuje, kako bi se u narednom periodu posvetili upravo tim oblastima.

Na portalu UžiceMedia – ubedljivo najčitaniji tekstovi su oni u kojima govorimo o tradiciji, slavama, narodnim običajima. Zatim, na dobar prijem kod publike naišle su reportaže sa stranice Užicemedia.

Zanimljivo je i da se dosta dobro prate istorijske teme, o čemu se više može pogledati u kategoriji VELIKI RAT.

Ali ubedljivo na vrhu liste po broju pregleda su fotografije, koje uz kraći tekst na FB stranici UžiceMedia imaju i više od 50, a pojedine preko i 60 hiljada pregleda, uz veliki broj deljenja, komentara, lajkova.

Ovoliki broj pregleda fotografija nama iz lokalnih portala imponuje s jedne strane, ali nas novinare ne raduje previše, jer ako dobar tekst ima tek nešto preko 500 pregleda a jedna fotografija načinjena telefonom nekoliko hiljada, ostajete bez komentara. Ali šta da se radi, publika je ta koja bira.

Ove fotografije UžiceMedia imaju najviše lajkova, komentara, deljenja posetilaca FB stranice i na Google

Hroniku kovid – 19 tokom februara možete pogledati na UžiceMedia.

Hroniku kovid -19 tokom januara možete pogledati na UžiceMedia.

Aktuelne podatke za Srbiju na sajtu Ministarstva zdravlja Srbije.

A najvažnije servisne informacije u Užicu možete pogledati OVDE.

- Advertisement -