Naslovna Ključne reči LOKALNO A PROFESIONALNO

Ključna reč: LOKALNO A PROFESIONALNO

KAKO PREŽIVETI: Lokalni kritički mediji najsiromašniji u Srbiji

Mediji koji proveravaju informacije i tačno informišu građane nikad nisu bili važniji za građane i nikad nisu bili u gorem položaju. Pretplata je još uvek misaona imenica, na medijskim konkursima nisu omiljeni zbog kritike vlasti, a firme ne smeju da se kod njih reklamiraju. Dok ozbiljan novinarski rad zahteva i vreme i ulaganja, i dalje najbolje finansijski stoje mediji koji izmišljaju vesti, ne proveravaju ništa i prepisuju jedni od drugih.

MEĐUNARODNI DAN RADIJA

Radio Beograd se oglasio istog dana kada i Radio Beč a pre Radija Moskva, Radija Tokio i Radija Peking. A decembra 1971. godine svoj program počeo je da emituje Radio Titovo Užice.

Nadežda Tošić, novinarka LOKALNI MEDIJI NA MARGINI

- Stanje u srpskim, posebno lokalnim medijima je teško, da čini mi se nikada nije bilo teže. Nema nigde, bar meni nije poznato, jednog da mu "cvetaju ruže". U lokalu su svi u problemima "do guše", ekonomski loši, sa blokiranim računima, gde je minimalac "dobra" zarada, kadrovskom srukturom na najnižem nivou, - smatra Nada Tošić, užička novinarka.

U SRBIJI PREKO 2.500 MEDIJA Većina jedva preživljava

Ako bi po broju medija sudili žurnalizam "cveta" u Srbiji, ima ko da informiše, da saopšti vesti. Ali kad zavirimo u sferu finansiranja, e tu je problem i to veliki. I nije jedini, na spisku su pretnje, nestabilnost medija, nepostojanje granskih ugovora, socijalna i radna ugroženost, minimalne i neredovne zarade, raznorazni pritisci, ekonomski, politički...

Rade Marković, novinar NOVAC I KADAR DIKTIRAJU KVALITET MEDIJA, PA I...

- Potreba za lokalnim medijima je danas izuzetno velika ali ne za ovakvim medijima kakvi su trenutno, - kaže novinar Rade Marković iz Požege.

USVOJEN AKCIONI PLAN ZA MEDIJSKU STRATEGIJU Hoće li biti pomaka za...

Cilj je unapređenje sistema javnog informisanja koji garantuje slobodu izražavanja, slobodu medija, bezbednost novinara, medijski pluralizam, razvijeno medijsko tržište i osnaženu medijsku profesiju. A koliko se zakasnilo, pokazaće vreme, jer su srpski mediji, posebno lokalni, u prilično teškom stanju.

DANICA GUDURIĆ, NOVINARKA Bez ekonomske održivosti, nema profesionalnosti lokalnih medija

- Novinarstvom se poslednjih godina bave svi. Nekako je postalo nepisano pravilo da novinar može da bude svako , pa ako nemaš drugi posao možeš da budeš novinar. Sve je manje obrazovanih novinar , sve više posebno na lokalu, političkih novinara, novinara koji podržavaju određenu političku opciju, a takvi su im i tekstovi gde se jasno vidi kome pripadaju, - kaže za UžiceMedia Danica Gudurić, novinarka iz Priboja.

LOKALNO, A PROFESIONALNO Budućnost lokalnih medija „SNAĐI SE“, PA PREŽIVI!

Godina je na izmaku, a srpska medijska slika i dalje je nepromenjena. Iako je početkom godine usvojena nova medijska strategija, ona se još uvek ne primenjuje, a tek nedavno donet je akcioni plan po kome bi se ova strategija implementirala. I još mnogo toga ne štima u medijskom životu Srbije.

DRAGANA BJELICA, NOVINARKA Vlasnik, urednik i država određuju stepen lokalnog novinarstva

- Vredelo bi da medijska zajednica napravi plan podsticaja lokalnog informativnog novinarstva, kritičkog izveštavanja o radu gradskih i opštinskih vlasti i službi, sudova... za koje bi podsticaje izdvojila država, - kaže novinarka Dragana Bjelica.

ALEM ROVČANIN Izuzetno je težak posao novinara u lokalnim medijima

- Relativno male sredine i ljudi koje poznajemo nekada mogu da budu i olakšavajuće, ali vrlo često i otežavajuće okolnosti. Novinari su dosta manje plaćeni jer rade za jedan medij, a skoro svi su upućeni na lokalne budžete, - ističe Alem Rovčanin, vlasnik portala PP media iz Prijepolja.
- Advertisement -
2,036FanovaLajkuj
996PratilacaZaprati
19PretplatniciPretplatite se

POPULARNO

NAJNOVIJE