19.1 C
Užice
sreda, 20 oktobra, 2021
Naslovna Ključne reči MEDIJSKA PISMENOST

Ključna reč: MEDIJSKA PISMENOST

MEDIJSKA PISMENOST Kao temelj intelektualnih sloboda

Medijska pismenost, gde je danas i na kom nivou, šta kažu definicije, a šta stvarnost?A lokalni mediji su u začaranom krugu (ne) profesionalizma.

ZNANJEM DO ISTINE Da li novinar mora da zna sve?

Znanjem do istine, profesionalnošću svakako, ali kako u današnjim uslovima? Gde je sve obezvređeno, gde se o osnovnim stvarima ne vodi računa, gde je samo važno biti najčitaniji, najlajkovaniji, a na koji način, to izgleda više nikoga ne zanima. Novinari su neplaćeni, sve više je neobrazovanih, partijskih poslušnika u redakcijama, a pojam pismenosti i standrada na lestiveici drži sigurno poslednje mesto.

MEDIJSKI SADRŽAJI ZA MLADE Spoj mladosti i iskustva u lokalnim medijima

Šta je to što mlada publika želi da čita, na koji način i kroz koje kanale distribucije je neophodno plasirati informacije namenjene mladima, bile su teme radionice, kojoj su prisustvovali novinari iz više lokalnimh medija Srbije.

„MLADI IZ DRUGAČIJEG UGLA“ Za bolju medijsku i digitalnu pismenost mladih

Projekat grupe ,,Hajde da..." pod nazivom "Mladi iz drugačijeg ugla" ima za cilj da pospeši medijsku i digitalnu pismenost mladih, i unapredi njihovu angažovanost i da omogući da do šire javnosti posredstvom različitih medija dopre ono što mladi žele da kažu i pokažu.

U SRBIJI PREKO 2.500 MEDIJA Većina jedva preživljava

Ako bi po broju medija sudili žurnalizam "cveta" u Srbiji, ima ko da informiše, da saopšti vesti. Ali kad zavirimo u sferu finansiranja, e tu je problem i to veliki. I nije jedini, na spisku su pretnje, nestabilnost medija, nepostojanje granskih ugovora, socijalna i radna ugroženost, minimalne i neredovne zarade, raznorazni pritisci, ekonomski, politički...

Rade Marković, novinar NOVAC I KADAR DIKTIRAJU KVALITET MEDIJA, PA I...

- Potreba za lokalnim medijima je danas izuzetno velika ali ne za ovakvim medijima kakvi su trenutno, - kaže novinar Rade Marković iz Požege.

DRAGANA BJELICA, NOVINARKA Vlasnik, urednik i država određuju stepen lokalnog novinarstva

- Vredelo bi da medijska zajednica napravi plan podsticaja lokalnog informativnog novinarstva, kritičkog izveštavanja o radu gradskih i opštinskih vlasti i službi, sudova... za koje bi podsticaje izdvojila država, - kaže novinarka Dragana Bjelica.

ALEM ROVČANIN Izuzetno je težak posao novinara u lokalnim medijima

- Relativno male sredine i ljudi koje poznajemo nekada mogu da budu i olakšavajuće, ali vrlo često i otežavajuće okolnosti. Novinari su dosta manje plaćeni jer rade za jedan medij, a skoro svi su upućeni na lokalne budžete, - ističe Alem Rovčanin, vlasnik portala PP media iz Prijepolja.

TAMARA FILIPOVIĆ STEVANOVIĆ Fer i transparentno medijsko tržište-preduslov za profesionalizam

- Problema je mnogo i svi ti problemi su jako dobro mapirani u novoj Medijskoj strategiji koja je usvojena u januaru ove godine. Ukoliko budemo sproveli te aktivnosti iz Strategije na način koji je opisan u tom dokumentu i te pretočimo u zakone, ali i praksu, veći deo ovih problema biće rešen, - kaže Tamara Filipović Stevanović, generalna sekretakra NUNS.

KULTURA DIJALOGA: Vrednosni sistem bez iskrenosti, poštovanja i uvažavanja sagovornika

Lokalni mediji uvek su bili ostrvca slobode i vodili računa o kulturi dijaloga. Zato su između ostalog i u ovako jadnom stanju osuđeni na propast jer ne mogu da se izbore sa prostaklukom raznih vrsta. Kako drugačije objasniti činjenicu da u njima najpre „strada“ kulturna rubrika.
- Advertisement -
1,052FanovaLajkuj
441PratilacaZaprati
4PretplatniciPretplatite se

POPULARNO

NAJNOVIJE