Anketa Užice, način da saznamo šta naši sugrađani žele više da čitaju. Sprovedene ankete na UžiceMedia su naišle na dobar odziv Užičana na društvenim mrežama prvenstveno, a a voleli bi vše kulture, sporta, afirmativnih priča iz lokala.
Kroz dve ankete sprovedene na portalu i društvenim mrežama došli smo zaključkada Užičani imaju više povernja u lokalne medije, da su ocenjeni vrlodobrim ocenama, da čitalačka publika želi da vidi u svojim medijima više afirmativnih priča o uspešnim ljudima iz naše lokalne zajednice, da se piše kritički, da ima više tema iz oblasti kulture i sporta. Veliki procenat Užičana se izjasnio da ne želi više ovoliko crne hronike koliko trenutno ima u medijima.
Anketa Užice, rezultati
Evo nekoliko podataka iz sprovedenih anketa, u kojim je učestovalo na samom portalu preko 700 ispitanika, a na društvenim mrežama je taj broj znatno veći, preko 60 odsto: čak 17,65 % Užičana se izjasnilo da bi volelo da u užičkim medijima ima više tema iz oblasti kulture, zatim sporta 14, 12% ispitanika, za uspešne priče građana u lokalnoj zajednici izjasnilo je 10, 59% onih koji su učestovali, da ima više komunalnih tema smatra 8,24%, dok se za ekonomske teme izjasnilo 7,06 % ispitanika.
Jedno od pitanja u sprovedenim anketama se odnosilo na to kojim medijima Užičani veruju i moramo da kažemo da spadamo među one kojima Užičani veruju, navodeći da su tekstovi profesionalni.
Anketa Užice i ranija istraživanja
Istraživanja o gledanosti, slušanosti i čitanosti medija u Užicu koje su u proteklom periodu sprovodile pojedine organizacije poput BIRN-a i Fondacije „Slavko Ćuruvija“ ukazuju na to da građani Užica veće poverenje iskazuju prema izveštavanju lokalnih medija u odnosu na nacionalne, što nije svojstveno drugim sredinama. Prema istraživanju, građani Užica imaju poverenja u lokalne medije, ali i primedbe na profesionalizam lokalnih novinara.
Istraživanje je pokazalo da čak 90 odsto Užičana ne zna da grad sufinansira lokalne medije, dok više od polovine ispitanika nije uopšte informisano o privatizaciji medija, a samim tim ni o rezultatima privatizacije. Trećina ispitanika smatra da su mediji pod uticajem političkih i nekih drugih interesa.
Ono do čega se došlo tokom istraživanja ne traeba da čudi, građani lokalnih zajednica najviše veruju medijima u svojoj sredini, što je i razumljivo. Lokalni mediji prvi će izevstiti građane o njima važnim životnim pitanjima: nema struje, nema vode, odron, neprolazan put, saobraćajna nezgoda, mesto i vreme vakcinacije, pokušaji i ubistva, razbojništva, porodično nasilje, završeni sudski sporovi…. Zbog toga je važno da kadar u lokalnim medijima bude obrazovan, edukovan i profesionalan, i to je javni interes. To je i garant da će se izbeći senzacionalizam u lokalnim medijima (događalo se da porodica najpre iz elektronskog lokalnog medija sazna za smrt svoga člana u saobraćajnoj nesreći, a tek kasnije stigne zvanično saopštenje policije) koji je danas karakterističan za veliki broj republičkih medija- pisanih, elektronskih i portala.
U jednoj od ranijih anketa se navaodi da Užičani „delimično veruju lokalnim medijima“ koji su u proseku ocenjeni – 3,5, pokazuju rezultati onlajn ankete u kojoj je učestvovalo 539 građana. Najveći broj Užičana – 67 odsto, informiše se preko društvenih mreža, portala 54 odsto, radio stanica 31 odsto, a televizije 17 odsto. Analiza je pokazala da najveći broj Užičana od medija očekuje istraživačke teme, a visok procenat sugrađana se izjasnio, oko 39 odsto za manje političkih, a više ljudskih priča i proverenih informacija. Zanimljiv je i podatak da manje od 10 osto građana zna da se iz budžeta finansiraju medijski projekti i uglavnom trošenje ovog novca vezuju za plaćanje prenosa skupštinskih sednica.
Hroniku kovid -19 tokom decembra možete pogledati na UžiceMedia.
Hroniku kovid – 19 tokom novembra možete videti na UžiceMedia.
Aktuelne podatke za Srbiju na sajtu Ministarstva zdravlja Srbije.