Promocija književnog pojmovnika priređena je na Sajmu knjiga. Pojmovnik predstavlja sadržaje koji promovišu rodno čitanje. Predstavlja raznovrsne oblike rodnog čitanja. Može poslužiti kao novo i dragoceno sredstvo u radu, pre svega školskih, ali i javnih bibliotekara.

Na 67. Sajmu knjiga u Beogradu, 24. oktobra 2024. godine, u Sali „Borislav Pekić“, u organizaciji Društva školskih bibliotekara Srbije, održana je promocija. Predstavljena je publikacija „Književni pojmovnik rodne kulture – različite mogućnosti rodnog čitanja„. Sufinansijer Ministarstvo kulture Republike Srbije.

Promocija Književnog pojmovnika rodne kulture

Mirjana Radovanović Pejović, jedna od autorki i realizatorki projekta, saradnica na tekstu, govorila je o strukturi Pojmovnika. O metatekstualnim i intertekstualnim vezama, kao i o bibliografskim referencama. Istakla je da Književni pojmovnik razvija interkulturalno obrazovanje, kreativno vaspitanje i doprinosi poštovanju čovekove slobode (u celini).

Pojmovnik predstavlja obilje sadržaja koji promovišu rodno čitanje. Odnosno raznovrsne oblike rodnog čitanja (komparativno, intermedijalno, integrativno, arhetipsko, kritičko, sveobuhvatno, kolažno,…) i može poslužiti kao novo i dragoceno sredstvo u radu, pre svega školskih, ali i javnih bibliotekara.

Sa Sajma knjiga u Beogradu

Na Sajmu je došlo i do susreta sa Radomirom Andrićem, poznatim pesnikom i bivšim učenikom OŠ „Dušan Jerković“, kao i dogovora o poseti školi.

Osim toga, Mirjana Radovanović Pejović, bibliotekarka – stručna saradnica i pedagoška savetnica Osnovne škole „Dušan Jerković“ iz Užica, imala je priliku da vidi nova izdanja na Sajmu knjiga. Kao svi ljubitelji pisane reči imala je priliku da se upozna sa novim izdanjima i tekućom književnom produkcijom.

Promocija Književnog pojmovnika rodne kulture Sajmu knjiga je jedna od aktivnosti, a u školi se odvijaju i druge. Jedna od njih se odnosi na medijsku pismenost.

Medijska pismenost treba da podstakne razvoj medijske kulture učenika, jačanju sposobnosti razumevanja

Cilj učenja slobodne nastavne aktivnosti Medijska pismenost jeste da podstakne razvoj medijske kulture učenika i doprinese jačanju sposobnosti razumevanja, dekonstrukcije i kreiranja medijskih sadržaja, koje će učeniku pomoći za dalji kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj u savremenom medijacentričnom okruženju.

Moć medija stoji u činjenici da su mediji danas kreatori društvene i individualne stvarnosti.

U okviru časa Medijske pismenosti Osnovne škole „Dušan Jerković“ u Užicu, na temu „Mediji nekad i sad“. Pozivu da bude gost u odeljenjima: 6-1, 6-2 i 6-4 rado se odazvala dugogodišnja radio novinarka Verica Tucović.

Sa učenicima je razgovarala o uticaju medija na stavove slušalaca i gledalaca. O praćenju i pisanju o aktuelnim temama. Razgovor došao i do reklama, skrivenih poruka, pa i zamki koje medijski posao nosi sa sobom.

O medijskoj pismenosti u Osnovnoj školi „Dušan Jerković“

Pričalo se o komunikaciji u digitalnom okruženju, kao i o pouzdanosti i verodostojnosti informacija na internetu, kao i o pristojnoj komunikaciji. Učenici su bili angažovani, a čas dinamičan.

Autorke teksta i fotografija: Marina Jevtić, Mirjana R. Pejović

Za još informacija iz kulturereportažapratite naš sajt i društvene mreže Facebook i Instagram!

- Advertisement -