Štand na sajmu – kako da ga osmislite jer uređivanje štanda na sajmu ili izložbi je često težak i iscrpljujući posao. Ograničen prostor u kombinaciji sa velikim brojem izlagača dodatno ga otežavaju. Pa kako se onda izdvojiti od drugih? Kako da vaš štand bude prepoznatljiv i da ističe vaše poslovanje na pravi način? Evo nekoliko saveta koji vam mogu biti od koristi.

#1  Maksimizirajte prostor koji imate na raspolaganju

Često veličina dobijenog ili zakupljenog prostora može biti ograničavajući faktor. Zato je važno maksimalno iskoristiti prostor kojim raspolažete. Postavite rekvizite tako da ne ometaju glavnu poruku koju imate da pošaljete posetiocima sajma. Neka proizvodi i usluge koje nudite budu jasno vidljivi ljudima. Na primer, postavite rolo reklamu sa strane, blizu proizvoda koji predstavljate. Ona svakako jeste bitna i potrebna da prenese poruku, ali opet, neka u prvom planu bude sam proizvod.

Idite u visinu ukoliko ne možete u širinu. Većina sajamskih prostora (oni se najčešće organizuju u halama i dvoranama) nema problema sa visinom. Sa te strane, tehnički gledano jedina granica je plafon hale. Maksimizirajte vidljivost tako što ćete postaviti visoke reklamne poruke. Postavite drveno koplje sa postoljem za zastavu na kojoj će se naći logo vaše kompanije, ili rotirajuću reklamu, kako bi vas potencijalni klijenti videli iz daleka.

Osim što će privući pažnju kupaca odmah kada uđu na sajam, možda će upravo vaša visoko podignuta zastava biti predmet orijentisanja u prostoru. Na taj način vaš brend ostaje u glavama posetilaca, i u trenutku kada im bude zatrebao vaš proizvod ili usluga setiće se vas.

#2 Nemojte biti preopterećeni tekstom

Konciznost je ključna. Izbegavajte upotrebu dugih rečenica. Koristite što manje reči, jer niko nije došao na sajam da čita romane (osim naravno ukoliko nije sajam knjiga). Ispišite slogane koje će posetioci moći lako da upamte i koji će ostati u njihovim mislima i nakon što se sajam završi.

Obavezno koristite font koji je lako čitljivi i dovoljno velik da se vidi iz daljine. Lokacija teksta je takođe važna. Postavite tekst u gornjoj polovini štanda tako da ga drugi mogu jasno videti od posetilaca koji se nalaze ispred samog izložbenog prostora.

Sa jednog od ranijih sajmova knjiga u Beogradu (Foto: N.Tošić UžiceMedia)

#3 Osvetljenje je od izuzetne važnosti

Veoma važan faktor koji mnogi često zanemaruju je rasveta. Svetla poboljšavaju estetsku privlačnost i ako se pravilno koriste, mogu stvoriti različita raspoloženja i ambijent, u zavisnosti od toga šta želite da postignete. Na primer, kompanija koja prikazuje novu tehnologiju na sajmu tehnike mogla bi korisiti ugradno osvetljenje kako bi se lepše uklopili moderan prostor i nove tehnologije.

Razmislite o dodatnom osvetljenju i ne oslanjajte se samo na ono što nudi mesto održavanja događaja. Reflektori, podna i viseća rasveta, kao i rasveta u boji su takođe odličan način da istaknete, odnosno posebno naglasite željeni proizvod.

#4 Grafika kao sastavni deo vašeg štanda

Kako kaže stara izreka, slika govori više od hiljadu reči. Fotografije i grafički prikazi su brz i efikasan način za prenošenje složene poruke ili ideje. Međutim, slično kao i kod teksta, dobro razmislite i osmotrite sa strane gde treba da postavite fotografije.

Ukoliko ste u nedoumici gde je najbolje mesto za sliku koja predstavlja vašu firmu, jednostavno se stavite u ulogu posetioca. Uverite se da je iz daleka mogu videti ljudi koji prolaze pokraj vašeg štanda. Velika fotografija je od posebne važnosti za agencije koje daju turističke ponude, odnosno prodaju aranžmane. 

Takođe razmislite o slikama u velikim formatima. Fotografije proizvoda u prirodnoj veličini ostavljaju veoma pozitivan utisak – one su posebno moćan alat za predstavljanje vašeg poslovanja u pravom svetlu.

Ne zaboravite ni kratke video prikaze. Efektni i kratki video zapisi mogu dodatno zainteresovati posetioce sajma za vaše proizvode i usluge. Potrudite se da film koji se vrti bude efektan i da u kratkom vremenskom intervalu prenese pravu poruku. U zavisnosti od toga šta treba predstaviti, video zapis može biti različite dužine, međutim ne bi trebalo da bude duži od dvadesetak sekundi. To je sasvim dovoljno da skrene pažnju ljudima koji razgledaju sajamsku ponudu.

Zajednički nastup na sajmu turizma (Foto: Iz arhive UžiceMedia)

#5 Obucite se kao tim

Neka tim koji predstavlja vašu firmu nosi brendirane uniforme. Na taj način povećava se prepoznatljivost brenda i stvara jedinstven izgled vašeg štanda. Za sajamske prilike napravite uniforme koje se ističu, ali koje nipošto ne treba da odstupaju od vašeg brenda.

Na primer, ako je vaš brend i boja koja na njemu dominira žuta, neka i uniforme budu u žutoj boji. Štaviše, ne moraju biti potpuno žute, neka neki od detalja bude kao boja koja dominira u amblemu ili na logu vašeg brenda. Druga opcija je bela ili crno-bela kombinacija koja uvek odaje utisak elegantnosti i poslovnosti.

#6 Pripremite jedinstvene i funkcionalne poklone

Vizit karte, brošure i katalozi su nešto što svakako morate imati na vašem štandu. Međutim, mini pokloni su takođe postali nezamenjiv deo svake marketinške kampanje kada su u pitanju sajamski događaji. Oni predstavljaju odličan način da privučete još više ljudi.

S obzirom da većina firmi ima neke poklone koje daje posetiocima, veoma je važno istaći se. Šolje za kafu i olovke sa štampom su nešto što je postalo standard, ali ukoliko želite da se istaknete i da budete drugačiji od ostalih, razmislite o vezi vaših proizvoda i korisnosti poklona koje ćete davati.

Recimo, ukoliko se bavite prodajom računara i računarske opreme dobar predlog bi bile USB memorije ili zaštitne naočare za kompjuter. Ukoliko ste u modnoj industriji, možete pokloniti tekstilne torbe sa logom vaše firme. Neka mini pokloni budu predmeti koje će klijent stalno koristiti.

#7 Ne zaboravite na maskote

Maskote mogu biti prilično efikasno marketinško oružje i privući ogromnu pažnju. Lako se mogu uočiti iz daleka, a takođe su i odlična prilika za fotografisanje, ne samo za posetioce sajma već i za medije i profesionalne fotografe. Ljudi vole da se slikaju sa velikim maskotama i naravno da postavljaju svoje fotografije na društvene mreže, što takođe vama ide u prilog.

Maskote ne moraju biti rezervisane samo za firme koje se bave prodajom igračaka, već i za bilo koju drugu industriju. Zato, ukoliko želite dodatno da privučete posetioce sajma, angažujte ljude koji će ući u kostime životinja, super heroja ili u kostim koji simbolizuje vaš brend, pa tako i uredite štand na sajmu.

Na kraju, ne zaboravite da napravite i konstantno držite pozitivnu atmosferu, ali i da pokažete vašu stručnost i usredsređenost ka potencijalnim klijentima.

Nadamo se da smo vam ovim savetima pomogli u razmišljanjima kako da na narednom sajmu na kojem se budete predstavljali organizujete vaš štand. Štand na sajmu je savršena prilika da pokažete vašu kreativnost. Nemojte samo da se pojavite, postavite par banera i stojite čekajući da vas tek poneki prolaznik upita šta nudite.

Sa jednog od ranijih sajmova turizma u Beogradu (Foto: N.Tošić UžiceMedia)

Hroniku kovid – 19 tokom maja možete pogledati na UžiceMedia.

Aktuelne podatke za Srbiju na sajtu Ministarstva zdravlja Srbije.

Najvažnije servisne informacije tokom maja možete pogledati OVDE.

- Advertisement -