Spot Turističke organizacije Užice „Užice očima umetnika“ je premijerno prikazan u Mokroj Gori, uz poštovanje svih propisanih mera zaštite od koronavirusa. Urađen je u produkciji užičke produkcijske kuće „Inat“ po scenariju i režiji glumca užičkog Narodnog pozorišta Vahidina Prelića. U autorskoj ekipi su bili: Marko Kostić, Sofija Bunardžić, Marijana Ćurčić, Aleksandar Dimitrijević i Branko Kujundžić.
Osnovna ideja je bila kroz spot približiti grad turistima bilo da su u pitanju domaći ili strani. Sa radom na promotivnom spotu se počelo pred kraj prošle godine, da bi sve bilo gotovo krajem jula 2020. godine.
Po rečima Danijele Đorđević Arsić, direktorke užičke Turističke organizacije, „Užice je prepoznato kao grad umetnosti a spot će biti okosnica digitalnog marketinga i dostupan na drštvenim mrežama, YouTube, medijima“.
Spot se može videti na You Tube kanalu.
Promociji spota o Užicu prisustvovali su i predstavnici Šarganske osmice i turističkog naselja Mećavnik u Mokroj Gori, koji su istakli da su ispoštovane sve mere Krizunog štaba kako bi se sprečilo šitrenje koronavirusa.
U Šarganskoj osminici nisu radili od marta do 11. maja ove godine. Zatim je uz poštovanje svih propisanih mera voz počeo da saobraća.
– Pre početka rada sve smo dezinfikovali, postavili dezobarijere, u restoranima napravili raspon između gostiju, sve u skladu sa merama Kriznog štaba Vlade Srbije. Među prvima smo uradili eleborat sa fotografijama, koji stoji na recepciji i svaki gost može da ga vidi, – rekao je Nebojša Mladenović, koordinator za turizam i ugostiteljstvo muzejsko-turističkog kompleksa Šarganska osmica.
U Šarganskoj osmici je u avgustu ostvareno za oko pet odsto više noćenja nego u avgustu 2019. godine, ali je tokom leta zabeleženo manje stranih gostiju, kojih je ranijih godina bilo znatno više.
Prema rečima Mladenovića pruga uskog koloseka od Šargan Vitasa do Kremana biće obnovljena u dužini od oko pet kilometara. Preostalo je da se uradi 390 metara do stare železničke stanice u Kremnima. Rekonstrukcija je počela pre nekoliko godina i 2014. Železnice Srbije su izdvojile sredstva za završetak radova.
Iako je sezona pri kraju voz i dalje saobraća sa dva polaska u 10.30 i 13.30 časova, a ako bude veliki broj zainteresovanih postoji mogućnost i za polazak u 16.10 časova. Sezona traje do 10. oktobra.
Ni Mećavnik nije radio od 17. marta do 15. maja, ali su i pored toga ostvarili za 2.000 noćenja više nego prošle godine u istom periodu.
– Ove godine domaći turisti su bili u znatno većem broju. Stranih turista je bilo ispod 10 odsto. Praktično korona je naterala domaće turiste da upoznaju Srbiju i Mećavnik, – rekla je Bojana Tošić, zadužena za prodaju turističkih kapaciteta smeštajnih jedinica u turističkom naselju Mećavnik u Mokroj Gori.