Električni automobili, bolji ili ne, teorije su razne i na tu temu pojavile su se mnoge studije koje imaju različite argumente. Iz tog razloga, pojavila se nova studija iz Japana po čijim podacima se dolazi do zaključka da je ipak bolje koristiti stari automobil, nego voziti električni.
Ukoliko smatrate da vam nisu potrebni električni automobili, ali želite sebi da uzmete nešto drugačije od onoga što trenutno vozite, možete sigurno pronaći neki noviji automobil koji odgovara vašim potrebama na mestima gde vrši se otkup polovnih automobila.
U nastavku ćemo podeliti sa vama kako su naučnici došli do zaključka da električni automobli su štetniji po okolinu i da li su i oni uopšte u pravu.
Električni automobili: Automobili emituju manje CO2 od električnih vozila
Kada su se pojavili električni automobili, njih je pratilo i verovanje i stavovi da su oni mnogo bolji i zdraviji za životnu okolinu nego pređašnji automobili koji se pokreću “unutrašnjim sagorevanjem”. Ali, mnoge studije tvrde ipak drugačije. One izjavljuju da su električni automobili upravo ti sa najvećom stopom ispuštanja štetnih gasova.
Potrošnja energije i emisija CO2
Veliki broj diskusija se vodio na temu potrošnje energije i emitovanje CO2. Jasno je da su struja i vodonik ipak čistiji izvori energije, ali sama proizvodnja električnih vozila zahteva ulaganje mnogo energije i resursa. Po njihovim rezultatima, zadržavanje starih automobila u upotrebi bi imalo veći uticaj na smanjenje CO2 nego izrada novih električnih automobila.
Kako električni automobili “emituju” CO2
Na papiru, kada pogledamo, električna vozila ne emituju ugljen-dioksid prilikom vožnje, ali prilikom proizvodnje električnih baterija se vrši emisija. Takođe i zbog korišćena fosilnih goriva za proizvodnju električne energije.
Ne radi se ni samo o proizvodnji baterija, već i o punjenju istih. Električna vozila koriste struju i potrebno ih je svako veče dopunjavati. Samim tim su oni značajni potrošači električne energije, za čiju proizvodnju se koriste fosilna goriva koja emituju ugljen-dioksid. Kada se upoređuje emisija ugljen-dioksida, može se doći do zaključka da je emitovanje samo premešteno iz automobila u proizvodnju baterija i električne energije.
Kao što smo gore rekli, da bi se električni automobili kretali, potrebna im je baterija, za proizvodnju nje se koristi energija, što dovodi do emisije ugljen-dioksida. Ovo je primer efekta staklene bašte i jedan od glavnih razloga za kritike električnih automobila.
Da li je sve onako kako izgleda?
Potrebno je uzeti u obzir da mnoge zemlje ne koriste samo ugalj za proizvodnju već neke druge obnovljive izvore energije. Još jedan od problema za bolje razumevanje razmera emitovanja ugljen dioksida jeste nedostatak podataka o količini emitovanja gasova tokom proizvodnih kompanija. A podaci koji su dostupni su zastareli. Samim tim, teško je doneti sud o tome, šta više, a šta manje emituje ugljen dioksid, ali jedno je sigurno, i električni automobili su zaslužni za emitovanje ugljen dioksida.
Zašto se vodi negativna kampanja protiv električnih automobila?
Električni automobili ipak predstavljaju ozbiljnu konkurenciju kompanijama koje proizvode vozila na dizel i benzin i neizbežno je da će i oni sami biti primorani da se u jednom momentu prebace na proizvodnju električnih automobila, ukoliko žele da ostanu na tržištu. Za njih ovo ipak zahteva velika ulaganja i uvođenje izmena u poslovanje.
Električni automobli su ipak najveći problem stvorili za naftne kompanije. I upravo su oni ti kojima najviše odgovara negativna kampanja protiv električnih automobila.
Nadamo se da smo vam više približili temu i diskusiju električnih automobila i kako oni to vrše emitovanje štetnih gasova.
Za još ovakvih zanimljivih vesti pratite uzicemedia.rs
Aktuelni podaci o kovidu za Srbiju na sajtu Ministarstva zdravlja Srbije.