Direktorka JP „Gold gondola Zlatibor“ Bojana Božanić, za „UžiceMedia“ kaže da je pre nekoliko dana stigao i drugi deo sajle za zlatiborsku gondolu.
– Drugi kotur sajle za Gold gondolu od francuske firme „Pomagalski“ stigao je upravo ove nedelje i stovaren na lokaciju u blizini početne stanice na Zlatiboru. To znači da je kompletna sajla za prvi deo trase spremna i njeno instaliranje od početne stanice do Ribničkog jezera se očekuje krajem septembra. Da podsetimo, prvi deo žice na Zlatibor je stigao krajem jula, dok se isporuka preostala dva očekuje u narednom periodu zaključno sa prvom nedeljom septembra.
Zanimljivo je da je jedan kotur sajle zlatiborske gondole težak čak 45 tona i bio je neophodan specijalan način prevoza, uz pratnju, kako bi se u skladu sa regulativom dopremio na mesto ugradnje. Svi su se potrudili da ga sa najvećom pažnjom istovare, kako bi sve bilo u skladu sa merama zaštite kako tokom transporta, tako i na gradilištu.
Dopremanje i skladištenje noseće sajle teče paralelno sa podizanjem stubova, upravo onako kako je planirano i u skladu sa dozvolama koje je Opština Čajetina dobila od nadležnog ministarstva.
Da li to znači i početak završetka izgradnje gondole?
– Da. Razvlačenjem i podizanjem sajle najveći deo radova na izgradnji gondole se završava. Nakon toga očekuje nas puštanje u probni rad, ali istovremeno i obuka radnika i priprema za stavljanje objekata stanica u funkciju.
Koliko je postavljeno stubova?
– Do sada je podignuto 28 stubova od 36, dok su ostali u fazi završetka građevinskih radova. U skladu sa dinamičkim planom svi stubovi biće podignuti u septembru. Podsećam da je poslednji deo trase zahtevniji u smislu terena, ali izvođači radova su spremni na sve izazove i očekujem da neće biti „,probijanja“ rokova.
Kada stigne sva neophodna sajla i montirate je, koji je sledeći posao?
– Po montiranju sajle sledi povezivanje elektroinstalacija i opreme, postavljanje kapija za prolaz, a zatim istovremeno uređenje lokacija na početnoj, među i poslednjoj stanici. Posle toga sledi puštanjeu probni rad, pod nadzorom eksperata iz „Pome“.
Kada bi se moglo očekivati da gondola bude potpuno završena i kada bi mogla da preveze prve putnike?
– Gondola će u potpunosti biti završena do kraja godine kada će biti puštena u probni rad. Očekujemo da će ubrzo i prvi putnici imati priliku da uživaju u ovoj nesvakidašnjoj atrakciji i pogledu na prelepe pejzaže Zlatibora iz vazduha.
Izgradnja gondole jedna je od najvećih infrastrukturnih investicija ne samo opštine Čajetina, već, uopšte, jedne lokalne samouprave u Srbiji. Turistička privreda opštine ima velika očekivanja od ove investicije.
Kada se mogu očekivati i prvi rezultati?
– Kada bude izgrađena, ova gondola voziće trasom dugom 8, 95 kilometara, od centra turističkog naselja Zlatibor do vrha Tornik, kapaciteta 600 putnika u 55 kabina, sa mogućnošću proširenja na 1000 ljudi po satu. To je najveća investicija opštine Čajetina, jer je u nju uloženo 13 miliona evra iz lokalnog budžeta. Cilj nam je da gondola uz još nekoliko velikih projekata, u narednih sedam do 10 godina na Zlatiboru, donese 10 miliona noćenja i dolazak oko milion turista godišnje, odnosno, da se boravak gostiju produži na deset dana. Ovu planinu sada posećuje oko 300.000 turista koji ostvare oko 1.350.000 noćenja godišnje. Biće to nova faza u razvoju turizma u Srbiji.
Studija opravdanosti koja je pozitivno ocenjena i usvojena od strane državne revizije, nadležnih organa i institucija dala je projekciju da će se investicija otplatiti u narednih 10 godina, utemeljenu na brojci od 300.000 turista godišnje koji ostvare oko 1,2 miliona noćenja i prosečnoj poseti Torniku u zimskoj i letnjoj sezoni. Plus izletnici iz okolnih gradova, vlasnici vikendica i apartmana na Zlatiboru koji se ne računaju kao turisti, ekskurzije i ovdašnje stanovništvo koje bi gondolu koristilo kao javni prevoz između Zlatibora i sela Ribnica.
Izuzetno su važni i indirektni prihodi koji će biti veći od novca koje zaradi žičara. Već sada je veliko interesovanje investitora za gradnju na Zlatiboru pogotovu u blizini početne stanice gondole gde je cena zemljišta i nekretnina dosta visoka.
Zlatibor u poslednje dve godine postavlja nove rekorde posećenosti kako domaćih tako i stranih turista i izgradnjom najduže gondole na svetu zaokružiće se ponuda koja će biti jedinstvena.
U podnožju Tornika, oko jezera Ribnica, planira se projekat „Novi Zlatibor“ koji će na preko200 hektara ponuditi zemljište za hotele visoke kategorije i luksuzna apartmanska naselja.
Inovativni projekti, ideje za savremene sadržaje uz kvalitetnu infrastrukturnu mrežu, veći broj posetilaca, novi investitori i prostori koji se otvaraju za modernu ponudu gostiju iz sveta su samo početak nove faze u razvoju turizma Zlatibora i celog kraja, čiji temelj je zlatiborska zlatna gondola.
POSETA FRANCUSKOJ
Protekle nedelje predstavnici Opštine Čajetina i JP „Gold gondola Zlatibor“ bili su u studijskoj poseti francuskom skijalištu Tri doline. Inicijatori i organizatori posete bili su predstavnici francuske kompanije „Poma“ koji su želeli da na primeru ovog komleksa prikažu svojim partnerima kako funkcionišu skijališta sa 95 posto opreme iz njihovih fabrika.
Gosti iz Čajetine obišli su nekoliko centara u okviru skijališta Tri doline. Takođe, naša delegacija imala je priliku da poseti najnoviju fabriku kompanije „Poma“ u industrijskoj zoni grada Albervila.
A kako su tekli radovi u 2018. godini pogledajte na našem linku.
UžiceMedia