Zlatibor lider domaćeg turizma – u 2024. godini beleži rekorde i status vodeće domaće turističke destinacije. Takav trend nastavlja i tokom ove godine uz značajan porast broja stranih turista.
Pored Zlatibora, omiljene destinacije domaćih turista su i Kopaonik, Beograd, Vrnjačka Banja, Tara… Iako su i ove destinacije ostvarile značajan broj noćenja, ipak je Zlatibor lider domaćeg turizma Srbije.
Povećanje broja noćenja stranih turista
Kada je reč o inostranim turistima, Zlatibor beleži povećanje broja noćenja za čak 38,3 odsto u odnosu na januar prethodne godine. Ovaj rast ukazuje na sve veću prepoznatljivost Zlatibora na međunarodnom turističkom tržištu.
Zlatibor sve više posećuju strani gosti iz država u okruženju. Čemu u značajnoj meri doprinose redovni nastupi Turističke organizacije Zlatibor na sajmovima. Ali i sveobuhvatno predstavljanje ponude najposećenije planine Srbije.
Turistička organizacija Zlatibor nastavlja sa intenzivnim promotivnim aktivnostima kako bi očuvala ovaj pozitivan trend.
Nakon 46. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu, 5. Međunarodnog sajma turizma Banja Luka 2025, Zlatibor se predstavlja na jednom od vodećih sajmova u svetu u oblasti turizma “ITB Berlin”. Zatim na Međunarodnom sajmu turizma u Sofiji “Holiday & Spa Expo”. Kao i na međunarodnom sajmu “Place2Go” u Zagrebu.
Zlatibor na sajmu turizma ITB u Berlinu
U Berlinu je otvoren najveći sajam turizma na svetu, ITB (Internationale Tourismus-Börse Berlin) pod sloganom „Ovde živi svet putovanja“. Na ovom prestižnom događaju, Turistička organizacija Zlatibor uzela je učešće i predstavlja objedinjenu turističku ponudu „zlatne planine“.
Prvog dana sajma, štand Turističke organizacije Srbije u okviru koga nastupa i Zlatibor posetila je ambasadorka Srbije u Berlinu dr Snežana Janković. Ambasadorka je prilikom obilaska učesnika istakla da rado voli da posećuje regiju zapadne Srbije. Naglašavajući lepotu i raznovrsnost turističkih sadržaja koje Zlatibor nudi.
Zlatibor, kao najposećenija destinacija u Srbiji, privlači sve veći broj stranih turista. Tokom sajma, posetioci iz glavnog grada Nemačke kao i brojni izlagači iz celog sveta pokazali su interesovanje za atrakcije poput najduže panoramske gondole i auto-kampa na Zlatiboru, što dodatno potvrđuje njegovu popularnost.
Predstavnici Turističke organizacije Zlatibor zajedno sa kolegama iz hotela „Zlatibor“ i hotela „Mona“ tokom trajanja sajma imaće brojne poslovne sastanke B2B sa turoperatorima, predstavnicima rezervacionih sistema i drugim učesnicima sajma.
Sajam ITB koji traje do 6. marta predstavlja odličnu priliku za promociju Zlatibora na međunarodnoj sceni, a očekuje se da će interesovanje posetilaca i izlagača doprineti daljem razvoju turizma u ovom turističkom centru, kao i povećanju broja inostranih gostiju.
Međunarodni sajam turizma u Berlinu više od 60 godina predstavlja najnovije trendove u svetu turizma.
Ove godine zabeležio je rekordan broj od 5.800 izlagača iz preko 170 zemalja sveta i ponovo postavio standarde za budućnost globalnog turizma.
Na sajmu u nemačkoj prestonici istaknuto je da su međunarodna putovanja u inostranstvo porasla za 13% u 2024. godini i tako su dostigla nivo pre pandemije 2019. godine.

Sajam pruža jedinstvenu priliku za predstavljanje novih standarda u digitalnom umrežavanju i međunarodnoj saradnji.
Foto u tekstu: TO „Zlatibor“ i UM
Za još informacija iz turizma, reportaža, pratite naš sajt i društvene mreže Facebook i Instagram!