Mladi u izbornoj izbornoj kampanji prate direktna partijska obraćanja, stavove, obećanja, poruke političara/kandidata. Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) uključila je 50 mladih da prate izbornu kampanju na više nivoa, a KOMS će o rezultatima izveštavati javnost putem medija. Evidentra se kako političari i izborni akteri komuniciraju o mladima.

KOMS tokom monitoringa prati izborne liste (sve političke partije, pokrete i platforme unutar izbornih lista) i (buduće) predsedničke kandidate. Aktivno, na dnevnom nivou, posmatraju i prate predizbornu kampanju.

Podsećamo, na Sretenje, 15. februara 2022. godine, raspisani su parlamentarni izbori za 3. april 2022. godine. Od dana raspisivanja izbora su krenule izborne radnje i izborna kampanja. U sredu, 2. marta, u skladu sa Ustavom Republike Srbije raspisani su i redovni izbori za predsednika.

Osim proglašenih izbornih lista do nedelje 6. marta, KOMS je pratio one partije, koalicije ili grupe građana koje su najavile učešće na republičkim izborima kao i proglašene i najavljene predsedničke kandidate/kinje.

Mladi u izbornoj kampanji i komunikacija sa političkim partijama

– Za razliku od ranijih godina, ove godine podaci o godištima kandidata za narodne poslanike nisu dostupni. KOMS je uputio otvoreno pismo svim učesnicima izbora da nam  dostave podatke o mladim kandidatima i po dobijanju ovih odgovora ćemo objavljivati podatke o strukturi mladih poslanika. U ovom periodu nisu stigli podaci ni za jednu izbornu listu.

Koalicija oko SNS-a  je devet puta komunicirala o mladima i može se uočiti da su kandidati na listi Srpske napredne stranke i aktuelni ministri više komunicirali o temi mladih nego u prethodne dve nedelje. Ukazivali su na različite teme – smanjenje nezaposlenosti mladih i programe Vlade Republike Srbije usmerene na tu oblast, politička participacija mladih, pitanje odlaska/ostanka mladih u zemlji i pitanje mladih u vojsci. Osim najave o donošenju novog zakona o vojnom obrazovanju nije bilo drugih predloga o mladima.

Koalicija Ujedinjeni  za pobedu Srbije se u posmatranom periodu tri puta obraćala mladima i osvrnuli  su se na probleme nemogućnosti osamostaljivanja mladih, kao i na problem odlaska mladih iz Srbije i određenih delova Srbije. U kontekstu povećanja nataliteta, predloženo je 10 prioritetnih mera porodične politike namenjenih mladim bračnim parovima. Neka od mera su konkretne, neke manje konkretne. Dodatno, omladina Narodne stranke kroz objavu na svom Instagram profilu objašnjava mladima na kojim će se sve nivoima glasati 3. aprila i poziva ih da se uključe, poslavši im poruku da je njihov glas važan.

Srpska stranka Zavetnici je u prethodnoj nedelji  jednom komunicirala o mladima, ukazali su na problem odlaska mladih iz manjih  sredina, o nemogućnosti zaposlenja i da je neophodno podržati i animirati mlade da žive tamo gde su se rodili, školovali i gde žele da grade svoju budućnost,- saopšteno je i KOMSMladi u izbornoj kampanji.

Sve relevantne informacije o mladima u izbornoj kampanji možete pravovremeno da pratite na sajtu KOMS  gde se nalaze dosadašnji izveštaji, kao i otvorena pisma koja na nedeljnom nivou upućuju političkim partijama i pozivaju ih da se oglase o temama relevantnim za mlade.

A u našoj novoj rubrici „Na zahtev čitalaca“ pogledajte tekstove UžiceMedia i šaljite nam svoje predloge: uzice.media@gmail.com

Sa prethodnih izbora (Foto: Iz arhive UžiceMedia)

Hroniku kovid – 19 tokom marta možete videti na UžiceMedia.

Aktuelne podatke za Srbiju na sajtu Ministarstva zdravlja Srbije.

A najvažnije servisne informacije tokom marta u Užicu možete pogledati OVDE.

- Advertisement -