Moscow Fashion Week, vodeća modna platforma za tržišta u razvoju, otvara nove horizonte za Balkan. Održava se u ruskoj prestonici i okuplja inovativne dizajnere iz čitavog sveta. Samit je okupio predstavnike iz više od 60 zemalja. Šireći se izvan država članica BRICS-a i njihovih partnera, uz stručnjake iz Evrope.
Ove sezone, u Moskvu su doputovali dizajneri iz Španije, Sjedinjenih Američkih Država, Indije i brojnih drugih zemalja kako bi predstavili svoje kolekcije. Čime je događaj dodatno učvrstio reputaciju glavne platforme za lansiranje novih modnih talenata.
Primarno usmeren na tržišta u razvoju, Moscow Fashion Week ove godine otvara kalendar „velike petorke“ svetskih nedelja mode. Događaj predstavlja stotine novih imena međunarodnoj modnoj zajednici. I ima poseban značaj za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru, nudeći dosad neviđene mogućnosti za širenje tržišta i kreativnu saradnju.
Istaknuta balkanska delegacija uključuje ključne lidere industrije: generalnog direktora Belgrade Fashion Week-a Nenada Radujevića, potpredsednicu Montenegro Fashion Week-a Marinu Banović, i generalnu direktorku Fashion Apparel Cluster Serbia Slađanu Milojević.
Oni učestvuju i na pratećem BRICS+ Fashion Summit-u, velikom modnom forumu koji je integrisan u program Moscow Fashion Week-a.
Moscow Fashion Week – Nenad Radujević je inicirao prvu Fashion Week manifestaciju u Istočnoj Evropi, Belgrade Fashion Week i uspeo da je održi više od 25 godina.
On vidi Moskvu kao izuzetnu platformu za jačanje međunarodne saradnje i pristup brzo rastućim tržištima.
„Direktnom interakcijom sa kolegama iz različitih regiona, učesnici stiču dublje razumevanje i poštovanje porekla, prevazilazeći stereotipe i predrasude. Događaji poput ovih pretvaraju modu u alat diplomatije. Podstičući dijalog, razumevanje i saradnju među kulturama, dok istovremeno otvaraju vrata kreativnom i ekonomskom razvoju,“ rekao je Nenad Radujević.

„Dok velike kompanije nastavljaju da dominiraju obimom i globalnim dometom. Lokalni brendovi postaju sve uticajniji, oblikujući nišna tržišta, kulturne trendove i potrošačke navike. Modni pejzaž se razvija u raznovrstan ekosistem u kojem i globalni i lokalni akteri doprinose inovacijama i dinamici tržišta,“ istakla je Slađana Milojević.
Ovogodišnji program obuhvata više od 100 modnih revija. Na kojima se predstavljaju dizajneri sa međunarodnih tržišta. Zajedno sa talentima iz različitih ruskih regiona. Ne samo iz Moskve i Sankt Peterburga, već i sa Kavkaza, iz Sibira i polarnih oblasti.
Među njima je i Masha Andrianova, koja inspiraciju pronalazi na ruskom severu. Njene kolekcije kombinuju tradicionalne elemente ruskog kostima sa modernim minimalističkim dizajnom, nudeći promišljen pogled na evoluciju nacionalnih tradicija.
Jesenju-zimsku kolekciju „Verum Invenire“ („Traženje istine“) dizajnera Ianisa Chamalidy-ja odlikuju istraživanja prelaza iz senke u svetlost kroz asimetriju, slojevitost i kompleksne arhitektonske forme.
Persve je predstavio revolucionarnu kolekciju koja spaja modu sa futurističkom arhitekturom. Ovaj premium brend prenosi arhitektonski jezik na modnu pistu kroz zakrivljene linije, slojeve i igru svetlosti, stvarajući odevne komade koji oličavaju pokret i slobodu.
I. Matković
Za još informacija, reportaža, pratite naš sajt i društvene mreže Facebook i Instagram!


















































