Država planira da na Ibarskoj magistrali i drugim magistralnim putevima počne da se naplaćuje putarinu, kako bi veća teretna vozila naterali da koriste auto-put, izjavio je direktor „Puteva Srbije“ Zoran Drobnjak.
On je gostujući na Radio-televiziji Srbije naveo da je cilj rekao da veliki broj kamiona korišćenjem Ibarske pokušava da izbegne plaćanje putarina, što smanjuje bezbednost u saobraćaju.
Drobnjak je dodao da, uprkos aktiviranja auto-puta „Miloš Veliki”, na Ibarskoj magistrali i dalje ima dosta vozila, da ta saobraćajnica nije dovoljno rasterećena, a da je „bila i da će ostati opasna”.
RTS navodi da je od proglašenja vanrednog stanja na putevima bio slab intenzitet saobraćaja, koji se skoro isključivo sastojao od kamiona i drugih vozila sa specijalnim dozvolama.
Radovi na deonici auto-puta Peljina – Požega
Sa ukidanjem vanrednog stanja i slabljenja koronavirusa, intenzivirani su radovi na gradnji deonice auto-puta od Preljine do Požege, naročito na probijanju dva tunela Laz i Munjino brdo, rečeno je agenciji MNA u Javnom preduzeću „Putevi Srbije“, prenosi Ozonpres.
Trasa deonice od Preljine do Požege je veoma zahtevna, kako zbog topografije i geoloških uslova tako i zbog potrebe izmeštanja postojeće tehničke infrastrukture.
Topografski i geomorfološki uslovi su uslovili potrebu za projektovanjem i izvođenjem ukupno tri tunela Munjino Brdo (oko 2.800 metara), Laz (dve cevi oko 2.700 i 2.900) i Trbušani (oko 300), 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592, kao i izgradnju 1.912.000 metara kubnih nasipa i dve kompletne saobraćajne petlje, koje će omoćiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka.
Samo u prvom delu deonice od postojeće naplatne rampe Preljina do Pakovraća, koji je dužine 14,3 kilometra, treba uraditi izmeštanje elektroenergetskih, telekomunikavcionih, vodovodnih i gasnih instalacija na ukupno 73 mesta na kojima postoje kolizije sa projektovanom trasom.
Na gradilištu je angažovano oko 125 radnika i 30 različitih vrsta mehanizacije, potvrđeno je iz „Puteva Srbije“.
Kompletan tekst možete pročitati OVDE.