Od Mokre Gore do Višegrada –železnički saobraćaj je nakon obnove pruge u avgustu 2010. godine bio uspostavljen i prva kompozicija je saobraćala na ovom delu pruge. U periodu od 2012. do 2019. godine, vozovi su prema potrebi saobraćali na relaciji Mokra Gora – Višegrad.

– Naš cilj je da železnicu dodatno integrišemo sa Republikom Srpskom i za petnaest dana Mokru Goru ponovo ćemo povezati sa Višegradom i time ćemo dobiti jedinstvenost kako u saobraćajnom tako i turističkom smislu -, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović  nakon sastanka u Mokroj Gori sa delegacijom Republike Srpske na kome je formirana Komisija radi ponovnog uspostavljanja železničkog saobraćaja do Višegrada.

Sastanku su prisustvovali i gradonačelnica Užica Jelena Raković Radivojević, direktor „Srbija voza“ Ivan Bulajić,  ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Ćorić, kao i načelnik opštine Višegrad Mladen Đurević.

Ministar Momirović je istakao važnost svih autoputeva kao i brzih pruga koje se grade jer se upravo na taj način povezuje region.

– Bez kvalitetne saobraćajne infrastrukture, bez jačanja ekonomije neće biti boljeg standarda ni u Srbiji, ni u Republici Srpskoj, ni u BiH, ali ni na Balkanu,- zaključio je ministar Momirović.

Sa sastanka u Mokroj Gori (Foto: Grad Užice)

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Ćorić potvrdio je da je ovaj sastanak jasan pokazatelj intenzivne saradnje, ali i velikog truda kako bi se unapredili zajednički potencijali.

– Na osnovu zaključaka sa današnjeg sastanka može se očekivati u što skorijem vremenskom periodu ponovno uspostavljanje saobraćaja od Mokre Gore do Višegrada, – rekao je Ćorić.

Veliki je turističkiznačaja za obe regije

Uspostavljanje redovnog saobraćaj za Višegrad, od velikog je turističkog značaja za regije s obe strane granice i značajan projekat u okviru veza Republike Srbije i Republike Srpske, istakla je gradonačelnica Užica dr Jelena Raković Radivojević.

– Zato smo veoma zahvalni Ministarstvu građevinarstva saobraćaja i infrastrukture i ministru Tomislavu Momiroviću kao i resornom ministarstvu u Republici Srpskoj na uloženim naporima da se uspostavi redovan železnički saobraćaj i da se na taj način dodatno unapredi saradnja naših železničkih preduzeća i turističkih organizacija. Turisti su sve zahtevniji, a mi svi zajedno, trudimo se da proširenjem i obogaćivanjem turističke ponude izađemo u susret njihovim zahtevima.

Grad Užice će pružiti neophodnu podršku i sve što je potrebno kako bi ovaj značajan projekat zaživeo. Našim planskim i strateškim dokumentima predvideli smo dalje korake za unapređenje infrastrukture i svih ostalih sadržaja ovde u Mokroj Gori i nadamo se da ćemo uspeti u nameri da razvojem turističih potencijala na viši nivo podignemo i privrednu aktivnost, Na taj način stvorićemo uslove da mladi ljudi ovde ostaju da žive i rade, a sa druge strane stvaramo uslove da iz godine u godinu ovde boravi sve veći broj turista, – kazala je užička gradonačelnica.

Načelnik opštine Višegrad Mladen Đurđević izrazio je nadu da će veoma brzo doći do realizacije dogovorenog.

– Očekujemo da će zainteresovanost biti velika jer iz godine u godinu imamo sve veći broj turista. Hvala svima koji su doprineli da se ovaj sastanak održi i donesu konkretna rešenja.

Mokra Gora – etno selo (Foto: Iz arhive UžiceMedia)

Od Mokre Gore do Višegradaprva kompozicija je saobraćala još 2010. godine

Železnička pruga Mokra Gora – Višegrad je pruga uzanog koloseka, dužine oko 25 km. Nakon obnove pruge u avgustu 2010. godine prva kompozicija je saobraćala od Mokre Gore do Višegrada. U periodu od 2012. do 2019. godine, vozovi su prema potrebi saobraćali na relaciji Mokra Gora – Višegrad.

Tokom 2020. godine voz „Nostalgija“ nije saobraćao na relaciji Mokra Gora – Višegrad, a u protekloj godini redovan saobraćaj voza „Nostalgija“ organizovan je na pruzi Mokra Gora – Šargan Vitasi, a ne i do Višegrad.

Šarganska osmica – Od „Ćire“ do „Nostalgije“

Nekada…

Ova pruga bila je žila kucavica i veza Evrope sa Jadranskim morem. Od Beograda do Dubrovnika i Zelenike, uskokolosečnom prugom od 760 mm, od 1925. do 1974.godine kroz tunele, preko mostova i kroz planinske useke saobraćao je čuveni voz „Ćira“ ostavljajući za sobom prepoznatljivi miris dima parne lokomotive…

Sada…

Deo ove pruge na relaciji od stanice Šargan Vitasi do Mokre Gore, koji predstavlja jedinstveno graditeljsko delo, otrgnut je od zaborava i čuvenom „Šarganskom osmicom“ ponovo odjekuje klaparanje vagona i pisak parnjače muzejskog voza „Nostalgija“.

Od Mokre Gore do stanice Šargan Vitasi „Nostalgija“ prolazi kroz 22 tunela, preko pet mostova, savladava visinsku razliku od 300 metara i sve to na ukupnoj razdaljini od 15.440 metara.

Za vreme vožnje putnici imaju priliku da sa nekog od pet vidikovaca sagledaju bogatstvo i lepotu prirode ovoga kraja, piše na stranici Železnica Srbije o Šarganskoj osmici.

Sve više turista u Mokroj Gori (Foto: Iz arhive UžiceMedia)

Hroniku kovid – 19 tokom jula možete pogledati na UžiceMedia.

Aktuelne podatke za Srbiju na sajtu Ministarstva zdravlja Srbije.

Najvažnije servisne informacije tokom jula možete pogledati OVDE.

- Advertisement -