Uvođenje dodatnog tehničkog pregleda za vozila starija od 15 godina suprotno Ustavu Srbije jer diskriminiše vozače lošijeg imovinskog stanja, i neće doprineti povećanju bezbednosti na putevima.
Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila, koji je stupio na snagu 5. jula, kako ukazuje „Efektiva“, diskriminiše vlasnike vozila starijih od 15 godina na osnovu jednog kriterijuma „koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju, i da će veliki broj vlasnika takvih vozila morati da ih proda“.
U saopštenju tog udruženja se navodi da taj propis pogoduje prodavcima automobila, novih i polovnih, jer će dobar deo vlasnika vozila starijih od 15 godina, zbog velikog nameta koji se uvodi, biti prinuđen da proda staro i kupi novije vozilo.
„Korist bi u tom slučaju mogle imati i banke i lizing kuće“, smatraju u „Efektivi“.
Dodaje se da je sa sadašnjim kvalitetom infrastrukture nelogično da vozila starija od 15 godina prave veliki broj nesreća, jer su vozači svesni kvaliteta svojih automobila.
„Vozači skupljih vozila su veliki uzročnici saobraćajnih nezgoda, upravo zato što kvalitet puteva ne odgovara mogućnostima i snazi novijih vozila. Ljudski faktor je takođe čest uzrok nezgoda, a to opet nema veze sa starošću vozila“, ističe se u saopštenju „Efektivie“.
Udruženje se protivi i unificiranju cene obavljanja tehničkog pregleda, jer ona mora biti tržišno određena na bazi kvaliteta usluge koja se pruža.