Primena nove regulative iz domena zaštite podataka o ličnosti bila je tema radionice koju su organizovali Asocijacija on line medija i USAID u sklopu projekta jačanja okruženja za održivost medija. Bile su obuhvaćene teme koje se odnose na poslovne modele medija i prikupljanje podataka o ličnosti kroz analizu i praksu medija u vezi sa zaštitom podataka o ličnosti.

Imajući u vidu da će od avgusta ove godine u praksi biti premena novog Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, organizatori radionice želeli su da približe novu regulativu medijima i svim portalima koji prikupljaju podatke od građana.

Cilj radionice je da mediji saznaju koji se sve podaci prikupljaju, kako se sistematizuju, i kako da obaveste svoje čitaoce o tome za šta se ti podaci koriste, kako bi se pospešilo uspostavljanje poverenja između medija i građana.

Mora da postoji pravni osnov. Ne možete tek tako da prikupljate podatke ljudi i da ih ne obavestite o tome za šta će se njihovi podaci koristiti, u koje svrhe. Šta oni mogu da urade povodom obrade njihovih podataka? Mogu da traže pravo na uvid, pravo na kopiju tih podataka, da se neki podaci obrišu, – ističe Bojan Perkov i navodi da je prošlogodišnje istraživanje USAID pokazalo da 70 odsto online medija u Srbiji nema takozvane „politike privatnosti“ i da je to mediji moraju imati.

To je jedan dokument, stranica koja na jedan transparentan i otvoren način govori, vi ste posetilac, došli ste na našu stranicu, mi prikupljamo vaše podatke, poput e-mail adrese, imena, mesta odakle dolazite i koristimo ih u te i te svrhe. Ukoliko jasno kažete zbog čega koristite te podatke, vi nemate problem sa Zakonom. Mnogi mediji nemaju tu vrstu obaveštenja za svoje posetioce i to je jedan od prvih koraka ka primeni novog Zakona, nešto što će mediji morati da urade ukoliko žele da izbegnu sankcije,- kazao je u izjavi medijima Davor Marko, predstavnik USAID-a.


Radionici prisustvovali novinari iz Kruševca, Užica, Pirota, Ivanjice i Čačka

Inače, da podsetimo, Srbija je prošle godine dobila novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti u potpunosti usklađen sa novom evropskom regulativom u toj oblasti. Između ostalog se predviđa korišćenje privatnih podataka korisinika medijskih sadržaja ili posetilaca portala za razvijanje različitih biznis modela.

Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predvideo je i kaznenu politiku, a najviša propisana kazna je dva miliona dinara. Nezakonita obrada podataka o ličnosti može i krivično da se kažnjava, a poverenik za zaštitu podataka o ličnosti može da naredi obustavu dalje obrade informacija.

Učesnici radionice bili su novinari lokalnih medija iz Užica, Ivanjice, Čačka, Kruševca i Pirota, a svi učesnici dobili su Vodič za medije na temu: Zaštita ličnih podataka i novinarski izuzetak.

- Advertisement -