Marija Maričić, koordinatorka Kancelarije za mlade grada Užica navodi svoja iskustva u radu sa mladima i njihovoj zainteresovanosti za učešće u novinarskim radionicama.
– Što se tiče mladih i njihovog interesovanja oni će se prijaviti u velikom broju za određene radionice. Taj broj se prepolovi odmah jer neće svi doći, a i od tog broja ostaće ih samo oko četvrtina od ukupno prijavljenih. Oni imaju mnogo obaveza i u nekom trenutku im se učini da je to ono što žele i da im treba, – navodi Maričić.
Kada dođu, ukoliko neko nije dovoljno zanimljiv i ne priča „njihovim“ jezikom, ne „popusti ili nekada zategne gde treba“ oni odlaze. Kod prijavljenih za radionice se to dešava što se tiče zainteresovanosti mladih.
– Bitno je da vam dođu pravi ljudi, tu se ne radi o broju, morate da budete uporni kada su mladi u pitanju. Ako ih na primer dođe osam, od njih će četvoro pozvati prijatelje koji su zainteresovani i onda će biti potpuno drugačija grupa sa kojom ćete raditi, – ističe Maričić.
Važno je da postoji vreme, na primer, da to ne bude sada, pa za mesec dana, da postoji kontinuitet i da bude održivo.
– Novinarstvo ih interesuje i kroz javni nastup, da pripreme neku izjavu, postavljaju određena pitanja… Interesuje ih današnji moderniji pristup radu na određenim platformama, ili su to novine za koje će pisati, – objašnjava naša sagovornica.
Kada pričamo o novinarstvu imamo toliko različitih segmenata, tako da onda sa mladima treba odrediti gde će biti usmereni i koji su to sadržaji.
Društvene mreže nisu medij, ali su kod mladih popularne pa je veoma važno i kako se predstavljaju.
– Prvo moraju da vide šta je razlika, kako funkcioniše i kako žele da predstave sebe, ali i kako je to u novinarstvu, web prezentaciji, društvenim mrežama. Generalno mladi sa kojima razgovaram i radim oni znaju još od srednje škole da su u novinarskoj sekciji učenici koji su za to zainteresovani jer je to širok spektar, – dodaje Maričić.
Marija Maričić ističe da „moramo da dođemo do mladih“, jer sada protok informacija ide brzo, tako da se i doživljavaju kao “instant” informacije.
– Uradili smo i istraživanje koje su to veštine i šta je mladima potrebno tako da na osnovu rezultata imamo devet radionica i to su Škola novinarstva, WEB dizajn, Javni nastup, Pisanje bloga i tekstova za web, Internet marketing, Aktivizam i volontarizam u informisanju mladih, Borba protiv narkomanije kroz informisanje mladih, Prevencija učešća mladih u igrama na sreću kroz informisanje mladih i Bezbednost na internetu. Veliki uspeh je kada se mladi afirmišu kroz Kancelariju, prepoznaju ih i to se vrednuje,- kaže Maričić.
Kancelarija za mlade grada Užica okuplja preko 100 volontera od kojih je oko 50 aktivno uključeno u brojne sadržaje i aktivnosti koje su njima namenje ili ih oni predlažu da se realizuju.
Podsećamo, Portal UžiceMedia je u saradnji sa Kancelarijom za mlade Grada Užica, prošle godine je organizovao novinarsku školu.
Autor fotografija: Marko Mutavdžić
U tekstu – Građani važan izvor informacija o položaju i funkcionisanju lokalnih medija u Srbiji za Užicemedia je govorila prof. dr Aleksandra Krstić, sa Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Beogradu.
Čitajte naš novi serijal pod nazivom JA NOVINARKA DOPISNICA, u kome govorimo o pravima, obavezama, položaju… Govore novinarke dopisnice: Novka Ilić, Amela Ljajić Bajrović, Jelena Božović, predstavnici novinarskih udruženja.
Do sada su novinari i saradnici UžiceMedia realizovali više projekata, neki od njih su:
- „VELIKI RAT“
- „ZNANJEM DO ISTINE, BEZ SENZACIJE“
- „KULTURA DIJALOGA“
- „LOKALNO, A PROFESIONALNO“
- „TURIZAM POŽEŠKOG KRAJA“
- „ČUVARI TRADICIJE“
- „SPRETNIM KORAKOM KROZ SVET“
- „NA ZAHTEV ČITALACA
- “PESMA KAO LEK”
- NOVINARSKA ŠKOLA
- „SA KNJIGOM, UTABANIM I NOVIM STAZAMA“
- Ostali tekstovi u kategoriji MEDIJI
Pogledajte i druge tekstove, putopise i reportaže sa stranice Užicemedia.