Kada se pogleda geografski položaj Požege, ona zaista jeste raskršće pruga i puteva, u njoj se spajaju četiri reke, u blizini, u Gornjoj Dobrinji je rodno mesto knjaza Miloša Obrenovića koji je i utemeljio grad u kojem je i muzej železnice, bogata je arheološkim nalazištima, ali i pitomim i gostoprimljivim selima što je sve dobar preduslov za razvoj turizma.

Danijela Milosavljević v.d. direktorka Turističke organizacije Požega ističe da je Požega jedno od najvažnijih saobraćajnih čvorišta u ovom delu Srbije i dodaje:

– To jeste naša prednost koju nastojimo da iskoristimo tako što želimo da zadržimo što više tranzitne turiste i pokažemo im kulturno-istorijske, verske i prirodne lepote našeg kraja. Rodno mesto rodonačelnika moderne srpske države Miloša Obrenovića, nalazi se u selu nadomak Požege, u Gornjoj Dobrinji, što za nas predstavlja neiscrpan izvor za razvoj turizma.

Od kada se smatra da je počeo razvoj turizma u ovoj opštini?

– Kada su turisti u tranzitu poželeli, ne samo da naprave predah  u našem kraju, već da dođu ciljano i provedu svoj odmor u blagodetima netaknute prirode i uživaju u ukusima domaće kuhinje.

Oduvek se govorilo o seoskom turizmu u Požegi. Koja su to sela koja se mogu smatrati za vodeća u razvoju turizma do sada?

– Kada se govori o seoskom turizmu prvo moramo spomenuti selo Roge, koje se nalazi na obalama jedne od najčistijih reka u Evropi – Rzava, a poznato je i po lekovitoj banjskoj vodi. Upravo zbog toga započeti su projekti za razvoj banjskog turizma i ovo selo izdvaja se po broju gostiju. Posebnu pažnju zaslužuje i selo Tometino Polje, koje se nalazi na obroncima Divčibara. Prepoznatljivo je po prostranim livadama, borovim šumama i planinskoj reci Kamenici. Selo ima dobre mogućnosti za razvoj planinarenja, pešačkih tura i vožnje bicikla po brdskim predelima. Za pomenutim selima ne zaostaju ni sela Godovik, Ježevica i Rasna.

Mogu li i na koji način drugi učiti  i ugledati se na dobre primere?

– Možemo reći da su naši domaćini vredni, gostoprimljivi ljudi koji su izgradili zavidan odnos kako sa svojim gostima, tako i sa Turističkom organizacijom. Uvek su spremni na uvođenje inovativnosti kako bi zadovoljili potrebe modernog turiste.

Šta o tome govori statistika, koliko je  do sada  ili za određeni period bilo gostiju, odakle su dolazili, koliko su se zadržavali?

– Statistika pokazuje da u odnosu na prethodnu godinu imamo porast broja dolazaka i noćenja, kako domaćih, tako i stranih turista. Samim tim što smo tranzitni grad, obično su zadržavanja dan, dva, a mi nastojimo da raznim aktivnostima produžimo njihov boravak i pružimo im dovoljno razloga da se ponovo vrate. Uglavnom, u pitanju su domaći turisti iz Vojvodine, a što se tiče stranih turista prednjače Bugari, zatim Nemci, Danci i Norvežani.

Kako TO Požega može da podstakne razvoj turizma, šta konkretno sada čini, odnosno, kakvi su planovi za ovu godinu?

– Predstavljanje kako na domaćim, tako i na inostranim sajmovima. Svakako je značajno pomenuti da je od 2006. kada je osnovana Turistička organizacija regije Zapadna Srbija Požega zauzima svoje mesto i od tada aktivno učestvuje na svim sajmovima u okviru regije. Smatram da malim opštinama kao što je Požega ovakvo predstavljanje je dobro iz više razloga, na taj način smo više primetni, zastupljeni i održivi. Razvoj turizma podstičemo i realizacijom projekata. Ono što je bitno naglasiti je da ovo ne bi bilo izvodljivo bez podrške lokalne samouprave, koja je prepoznala mogućnost za razvoj turizma i pruža punu podršku u ostvarivanju postavljenih ciljeva.

Koji su planovi za naredne godine?

– Da motivišemo što više ljudi da se bave seoskim turizmom, proširimo smeštajne kapacitete, organizujemo edukacije i proširimo aktivnosti koje bi učinile boravak turista ispunjenijim.

Koje su najznačajnije turističke manifestacije sada u požeškoj opštini?

– Požega je od 2017. godine postala mesto gde se organizuje i jedno od predtakmičenja mladih trubačkih orkestara u okviru predkvalifikacije za najveći svetski sabor trubača u Guči.

Međunarodna manifestacija „Ja sam tvoj drug“, kao i brojne gastronomske manifestacije. Od ove godine imamo i nove manifestacije za koje se nadamo da će prerasti u tradiciju, a to su „Vredne ruke našeg kraja“ i „Dečiji Uskrs“.

Kako i na koji način promovišete turističke potencijale?

– Štampanjem promotivnog materijala kojim se predstavljamo na sajmovima, putem društvenih mreža, a naši najbolji promoteri su zadovoljni gosti.

Koje su osnovne poruke koje šaljete potencijalnim turistima?

– Ukoliko želite da se sklonite od svakodnevice, mir možete pronaći u brojnim selima koja okružuju Požegu, gde možete uživati u prelapim seoskim pejzažima, blagoj klimi, čistom vazduhu, zdravoj i ukusnoj hrani.

 

Tekst je nastao u okviru projekta SEOSKI TURIZAM- ŠANSA ZA RAZVOJ OPŠTINE POŽEGA , koji realizuje Udruđenje „Užicemedia“ na istoimenom Portalu https://uzicemedia.rs/, koji je sufinansiran sredstvima Opštine Požega.

- Advertisement -