Havarisani automobili – popravka može biti posao koji više košta nego što će vam se na kraju isplatiti – pa ulaganje u popravku neispravnog automobila neće uvek biti naročito taktična odluka.

Prodaja automobila koji nije u voznom stanju je zahtevniji zadatak od prodaje polovnog koji je ispravan, međutim – definitivno nije nemoguće izvesti ga tako da budete zadovoljni ostvarenim profitom.

Postoji više načina za koje se možete odlučiti – jedna od opcija je prodaja na kilo, a zavisno od stepena očuvanosti vozila, je potrebno da pronađete najbolje rešenje za vas.

Neosporivo je da automobil koji nije u voznom stanju takođe ima vrednost, pa u daljem tekstu pronađite savete kako da što bolje upotrebite havarisani automobil i efikasno ga prodate.

Havarisani automobili:

Prodaja delova havarisanog automobila

Ukoliko pre svega, ne razmišljate o popravci automobila – što je najčešće izbor vlasnika pri ozbiljnijim oštećenjima ili oštećenjima na starim vozilima čija bi popravka zahtevala ozbiljna ulaganja, postoje načini kako možete da “povratite” vrednost vašeg polovnog automobila.

Zavisno od stepena oštećenja na vozilu, havarisano vozilo, koje nije u voznom stanju, ne mora biti osuđeno da završi na auto-otpadu – postoji mogućnost prodaje auto-delova kao najisplativiji “izlaz iz situacije”.

Prodaja auto-delova je idealna opcija ukoliko se radi o vozilu u kojem postoje potpuno ispravni  delovi, bez oštećenja, koje možete da izolujete i prodate nekome kome su isti potrebni.

Gotovo je svaki deo automobila moguće prodati, a najbolje je da se o samoj vrednosti različitih delova informišete tokom obavljanja tehničke kontrole ispravnosti vozila u odabranoj automehaničarskoj radnji.

Kasnije, istraživanjem tržišta kupoprodaje polovnih automobila i auto-delova, možete da odredite vrednost ispravnih delova kojima raspolažete i krenete u potragu za odgovarajućim kupcima.

Havarisani automobili:

Kako da najbrže prodate auto-delove havarisanog automobila?

Vreme je za dobre vesti – postoji čitavo tržište fokusirano upravo na kupoprodaju polovnih auto-delova koje broji mnogobrojne potražioce upravo elemenata automobila kakvih ste vi u vlasništvu.

Kako biste pristupili tržištu, prema ličnim mogućnostima i potrebama, možete izabrati da proces prodaje prepustite pouzdanoj agenciji za otkup automobila – kojoj najčešće možete predati celokupno havarisano vozilo na procenu vrednosti i prodaju.

Havarisan automobil (Foto: https://www.pexels.com/photo/a-broken-windshield-of-a-car-2265634/)

Druga opcija je da se samostalno upustite u proces prodaje oglašavanjem putem interneta. Imajte u vidu da će polovni delovi modela automobila koji su češće u upotrebi na našem tržištu imati i veću potražnju, te će prodaja iziskivati manje napora.

Oglasne stranice za prodaju auto-delova najčešće imaju dobru strukturu mogućih filtera na osnovu kojih kupci mogu da pronađu odgovarajuće delove na jednostavan način, pa samim tim provlače sadrže čitavu bazu potencijalnih kupaca delova vašeg havarisanog vozila.

Kako prodaja auto-delova havarisanog automobila ipak zahteva određeni stepen stručnosti, bilo bi preporučljivo da se oko same procene vrednosti auto-delova konsultujete sa majstorom od poverenja.

Nakon što formirate ponudu, potrebno je da popunite tražene podatke – prezicno i iskreno navodeći opis stanja auto-dela kojeg prodajete. Oglas postavite sa fotografijom koja što tačnije prikazuje realno stanje dela automobila.

Takođe, bilo bi dobro da pripremite celokupnu evidenciju redovnog održavanja vozila u vidu zapisa servisa tokom vremena u kom je automobil u vašem vlasništvu. Na ovaj način ćete omogućiti da se izdvojite od konkurencije ulivajući poverenje u ispravnost dela kojeg prodajete.

Havarisani automobili:

Prodaja „na kilo“ – delovi vozila kao staro gvožđe za reciklažu

Iako je teško prihvatiti da je naš polovni automobil „zreo“ za put ka reciklažnom centru, to će nekada biti neophodna odluka. U pitanju je nešto drugačiji princip prodaje, pa je važno da dobro razmislite pre nego što se odlučite na ovaj korak.

Prodaja havarisanog automobila za reciklažu je izbor vlasnika vozila koji su isuviše oštećeni za prodaju pojedinčanih delova ili pak ukoliko ne žele da posvećuju vreme posetama automehaničarima i traganju za kupcima.

Imajte u vidu da birajući ovakav način prodaje, vrednost vašeg polovnog automobila se ne računa uzimajući u obzir stvarnu vrednost , godišta ili pređene kilometraže, već isključivo putem izmerene težine otpadnog metala.

Iako cena varira u zavisnosti od stanja na berzi, u pitanju je najčešće profit od petnaestak dinara koji možete da ostvarite po kilogramu vozila – kada je reč o dobroj otkupnoj ceni, pri čemu prosečan automobil ima oko 700-800 kilograma.

Ovakav izbor rešenja situacije u kojoj se nalazite, ostvaruje posebne uštede vremena i time što otkupljivači havarisanih automobila najčešće sarađuju sa šlep službama, pa će umesto vas preuzeti sve obaveze prevoza oštećenog automobila na potrebno mesto – bez potrebe da je bi dodatno organizujete.

Takođe, predaja reciklažnom centru je pohvalna odluka iz ekoloških razloga, jer će se stučna lica obezbediti da procedura bude adekvatno sprovedena – tako da štetne materije na završe u kanalizaciji, kanalu ili sličnom.

Ako posedujete havarisani automobil za koji se procenili da popravka nikako ne bi bila isplativa – ne treba da gubite nadu, jer sigurno postoji neki način da “izvučete” vrednost koju automobil poseduje – čak i u najgorem stanju.

Ipak, više volimo da pričamo o automobilima u voznom stanju

U jednom od ranijih tekstova pisali smo o automobilima koji se najčešće voze u Zapadnoj Srbiji. Statistika kaže najviše se za sada vozi Golf 2.

I dok ok se u svetu uvode automobili sa električnim pogonom i sa motorima potrošnje ispod tri litre na 100 pređenih kilometara, u Srbiji su i dalje omiljeni pojedini modeli koji su vrlo karakteristični za određena područja. Golf 2 je čak jedno vreme bio simbol brdskih krajeva, mada se do danas situacija nije značajno promenila.

A rado smo pratili i skup fića, ove godine je bila druga fićijada u užičkom kraju, pod nazivom „Fićom kroz selo“. A kako je bilo na prvoj fićijadi, više u tekstu pod naslovom „Grad na Đetinji u znaku fiće“.

Sa ovogodišnje „Fićijade“ u Užicu (Foto: Nada Tošić UžiceMedia)

Hroniku kovid – 19 tokom oktobra možete videti na UžiceMedia.

Hroniku kovid – 19 tokom septembra možete videti na UžiceMedia.

Aktuelne podatke za Srbiju na sajtu Ministarstva zdravlja Srbije.

- Advertisement -